По-рано днес стана ясно, че Люис Хамилтън е сменил двигателя си и ще изтърпи наказание с 10 позиции на старта в Турция. Кристиан Хорнер коментира ситуацията и я сравни с наказанието на Макс Верстапен от предишния уикенд, когато нидерландецът потегли от дъното на решетката. Андрю Шовлин от своя страна изясни причините за решението на Мерцедес.
„От това, което разбираме, решението е било принудително, а не доброволен избор – каза шефът на Ред Бул. Очевидно сте забелязали, че те имаха проблеми (с двигателя) и в някои от другите си отбори. Това не влияе на нас и представянето ни, но показва минималните разлики и колко е трудно да се достигне края на сезона с три двигателя, нещо, което ние също не успяхме да постигнем. Надяваме се да успеем с четири.“
Мерцедес демонстрираха отлично темпо в тренировките днес и Люис Хамилтън на два пъти подобри рекорда на пистата. Британецът бе по-бърз от съперниците си и в дълга серия с гуми медиум. Според техническия директор Андрю Шовлин, решението за смяна на двигателя е взето след като всички оставащи състезания са били симулирани. Отборът е преценил, че възможностите за възстановяване на позиции са най-добри на пистата край Истанбул.
„Трудно е да се разбере колко е лесно да се изпревари, защото всеки има мнение за себе си относно кои писти са подходящи за изпреварвания. Сочи, въпреки дългата права, донесе проблеми с недозавиването и това я направи трудна. Но тук е писта с много възможности. Помните ли Люис и онова състезание в GP2?“ – каза Шовлин.
През 2006, на второто състезание в Турция, Хамилтън бе 19ти след завъртане, но направи впечатляващо възстановяване и завърши втори, бел.ред.
Разбира се, днес Мерцедес не смениха всички компоненти на задвижващата система. Това би пратило Хамилтън в дъното на решетката. Вместо това само двигателят с вътрешно горене беше подменен с нов и пилотът вероятно ще стартира състезанието от средата на решетката.
„Очевидно е, че не искаме повреда по време на състезание и наказание след това. В крайна сметка частта, която най-много допринася за надеждността и представянето е двигателят с върешно горене. По-добре е наказание от 10 позиции, отколкото стартиране на дъното на решетката“ – разясни Шовлин.
„Можете да пускате колкото си искате симулации и модели, но в последствие винаги има нещо непредвидимо. Няма такова нещо като абсолютна стабилност в ситуация, която е симулирана до края на годината. Винаги са възможни обрати, нека почакаме и видим. Очевидно ние изтърпяхме наказание и достигнахме добра позиция. Взехме допълнителни части като батерия и MGU, докато Люис смени само двигателя с вътрешно горене и това е по-малко наказние, но пък ще подложи тези компоненти на допълнително натоварване до края на годината.“ – допълни Хорнер.