Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мик Шумахер много доволен от теста си с F1 W14: Сега разбирам...

Мик Шумахер много доволен от теста си с F1 W14: Сега разбирам какво да търся и по какво да работя

3691
0

Мик Шумахер се върна зад волана болид от Формула 1. Резервният пилот на Мерцедес кара F1 W14 през втория ден изпитания на новите гуми на Пирели, сядайки зад волана след Джордж Ръсел, който проведе тестовете във вторник. Работата е особено важна, защото се отнася за гумите, които ще се използват без затоплящи одеяла.

„Беше страхотно. Научих много, а беше и страшно забавно. Денят бе много продуктивен. Изпълнихме всичко в програмата си – целия си план. Чудесно бе и да изпитам за първи път карането с гуми без никакви одеяла. Очевидно е, че не бях карал от известно време, така че усетих натоварването физически. Но беше хубаво да се върна зад волана. Сега разбираме по-добре процедурите и работата на отбора на писта. Това ще е ключово, ако в някакъв момент трябва да се състезавам“, коментира 24-годишният пилот.

„Този опит определено ще ми е от полза за ролята, в която съм в момента. Сега разбирам по-добре какво да търся и по какво да работя“, допълни Мик Шумахер

Последните думи на младежа са в известно противоречие със скорошно изявление на чичо му Ралф Шумахер. Мик работи на симулатора на Мерцедес през нощта на петък срещу събота през уикенда в Испания. Приносът му за настройването на F1 W14 бе отбелязан от титулярните пилоти на отбора Люис Хамилтън и Ръсел, които взеха двоен подиум на пистата Каталуния. Това накара Ралф Шумахер смело да заяви в коментара си след Гран при на Испания, че племенникът му „диктува посоката, в която да се развива колата“.

Самият Мик отбеляза, че технологиите – и в частност симулатора на Мерцедес – са страхотни, но нищо не може да се сравни с реалното каране

„Разликата между симулатора и това да караш наистина е очевидна. Винаги ще има такава разлика, защото технологията не е толкова развита, че да може да се прави сравнение едно към едно. Но сега мога да кажа, че изпитах най-близкото представяне между това, което се случва на симулатора и в реалния живот. Симулаторът ме подготви. Отборът е вложил огромни усилия в това да го калибрира. Така знаех какво да очаквам зад волана. Очевидно е защо този отбор е осемкратен световен шампион“, каза Мик.

Пилотът сподели също така, че се вълнува за останалата част от годината. Той се надява в някакъв момент отново да има шанс да кара на писта.