Мик Шумахер е убеден, че ще продължи да работи с Мерцедес и още не е загубил надежда за титулярно място в F1 догодина, сподели самият пилот. 25-годишният състезател продължава да кара за Алпин в състезанията за издръжливост. Той коментира пред Скай Германия, че трябва да изчака, за да разбере какво точно ще върши през 2025 г.
„Да се състезавам във Формула 1 е голямата цел, към която продължавам да се стремя. Възможността за договор (за догодина) остава, но трябва да имам търпение и да изчакам“, каза Мик Шумахер
„Важното е да продължавам да върша възможно най-добре работата си на резервен пилот, както и тази за Алпин. По-голямата част от труда ми за Мерцедес не е видим за аудиторията, но ми се получава добре. Затова съм убеден, че ще продължа да работя с Мерцедес“, допълни Мик.
За последна възможност за Мик Шумахер се смята останалото едно свободно място в Заубер/Ауди. През уикенд в Сингапур обаче се заговори, че в Хинвил са решили да задържат Валтери Ботас. Има слух също така, че от Заубер искат да привлекат и Габриел Бортолето. Бразилецът от академията на Макларън може да стане резервен пилот на тима с идеята да замести Ботас по-нататък.
Дори това обаче не изчерпва вариантите пред Заубер. Има слух, че тимът се интересува и от Франко Колапинто. Аржентинецът замести Логан Сарджънт в Уилямс и спечели точки в двете си състезания досега.
И от Макларън, и от Уилямс заявиха готовност да обсъдят със Заубер възможността някои от младежите да се присъедини към тима от Хинвил
„Ако [Матия] Биното ми звънне, то определено няма да преча талант като Габриел да получи шанс във Формула 1“, посочи Андреа Стела от Макларън.
Джеймс Ваулс неколкократно каза, че в Уилямс работят с напълно отворено съзнание и ще разговарят със Заубер ако някой оттам се свърже с тях.
Междувременно в анализ на уебсайта the-race.com бе потърсен отговор на въпросите дали вече няма шанс Мик Шумахер да кара като титуляр във Формула 1 и дали той е несправедливо пренебрегнат.
„При това лобиране от Германия винаги съществува възможност Ауди да реши да заложи да изцяло немски състав, привличайки Шумахер да партнира на Нико Хюлкенберг. Но точно сега това изглежда изключително малко вероятно. Би било изненадващо решение, въпреки че Мик се познава с новия шеф в Ауди F1 Матия Биното от времето си в академията на Ферари. Дори някой друг да вземе мястото, а не Ботас, то изглежда по-вероятно то да отиде за някой новорбранец. Може да е собственото протеже на Заубер Тео Пурчер или Габриел Бортолето от академията на Макларън, чийто мениджмънт е в агенцията на Фернандо Алонсо“, пише в анализа.
Що се отнася до това дали Мик Шумахер е несправедливо пренебрегнат, то е посочено, че пилотът спечели 12 точки в 43 старта.
„Това включва дебютния му сезон 2021, когато Хаас участваше с неразвита и общо-взето непроменена от 2020 г. кола. В по-представителните условия на 2022 г. представянето на Кевин Магнусен бе значително по-добро“, се казва в материала
Накрая се посочва, че фамилията на Мик тежи много. Да си Шумахер носи определени очаквания и задължително води до повишен интерес към отбора, където е той.
„Дори и при това положение обаче нищо от гореизброеното нямаше да има значение ако Мик бе смятан за нещо повече от приличен F1 пилот. Ваулс в крайна сметка е прав. Мик Шумахер никога не е демонстрирал потенциал да е суперзвезда във Формула 1. В F1 представянето е от значение. Факт е, че той не изуми никой от отборите, за които е карал. Ето защо винаги се оказва в списъка с опции, но никога не го оглавява“, пише още в анализа.
View this post on Instagram