Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Майк Гаскойн за първите надпревари, гумите Пирели и Михаел Шумахер

Майк Гаскойн за първите надпревари, гумите Пирели и Михаел Шумахер

66
0
Дженсън Бътън

Страхотните първи кръгове от световния шампионат на Формула 1 за 2011 г. се дължат в най-голяма степен на новите гуми, а не толкова на системите KERS и DRS, твърди и техническият директор на Лотус Майк Гаскойн в своя публикация за британския Телеграф. Фернандо Алонсо изрази същото мнение след последната надпревара, която се проведе в Турция. Гумите бяха отбелязани като основна причина за раздвижване събитията по пистите и от коментаторите на английската ВВС и бивши пилоти в F1 Мартин Брандъл и Дейвид Култард.

Чуват се оплаквания, че има твърде много изпреварвания, но всъщност е страхотно, че подобни са се появили. Тъй или иначе не можеш да угодиш на всички, а най-важното е, че състезанията досега са невероятни. Други пък без съмнение ще станат по-интересни – като това във Валенсия например, където досега почти не е имало задминавания в историята на надпреварата. Освен може би миналогодишния опит на Марк [Уебър] спрямо Хейки [Ковалайнен], приключил със салто. Едно добро състезание там ще докаже, че новите правила са дали началото на нова ера в спорта – коментира Гаскойн.

Гумите оказват най-голямо влияние върху представянето на автомобилите и избирането на стратегии, смята англичанинът. Според него подвижните задни крила също са добро попадение, тъй като наистина подпомагат задминаванията.

През последните 20 години имахме 20 различни промени, но с изключение на DRS някоя от тях нямаше каквото и да е влияние върху надпреварите. Сменихме доставчика на гуми и внезапно борбата е фантастична. Пирели трябва да бъдат аплодирани за смелостта. Тепърва ще има случаи, когато пилоти ще губят надпревари заради гумите си, а нито един производител не иска състезателят да слезе от колата и да каже, че продуктите му са безполезни. Затова подходът на Пирели е толкова важен. А е и факт, че въпреки всичко пак най-добрата кола печели, както и би трябвало да бъде – допълва Майк.

Според него също така не Макларън спечелиха Гран при на Китай, а Ред Бул я загубиха. Същевременно техническият шеф отбелязва напредъка и на собствения си тим, който вече е много близо до средата на колоната. И той обаче не пропуска да отбележи случващото се с Михаел Шумахер:

На фона на толкова положителни неща има едно сериозно разочарование и то идва от Шумахер. Той е невероятен шампион, но при всички спортисти идва момент, когато трябва да спрат. При него мигът като че ли бе преди три месеца. А и в спорта нещата са циклични – понастоящем доминира друг германец. Но в Мерцедес звездата на Михаел постепенно помръква.