Иван Тенчев, Монте Карло. Впечатляваща подготовка върви в последните две денонощия за 82-ото издание на прочутата Гран при на Монако. Формула 1, но и съпътстващите серии бързо трябваше да се пренесат от пистата Имола до княжеството и да разположат цялото огромно оборудване. Снощи до малките часове механиците и хората по изграждане на съоръженията работиха усилено по трасето.
Огромната част от съоръженията са изградени отдавна. Но самият падок трябваше да се сглоби за днешния медиен ден
В него поради спецификата на това уникално състезание са преместени и тренировките на Формула 3 с нашия Никола Цолов. Формула 2, както и Порше Суперкъп, също имат тренировки в четвъртък. Пилотите от Гран при ще имат възможност да обиколят трасето много по-късно от обичайно. В близкото минало форматът в Монако включваше тренировки във Формула 1 в четвъртък и свободен ден в петък, но в последните години схемата прие традиционния формат – най-вече заради телевизиите и желанието на собствениците на търговските права от Либърти.
Домакините обаче са особено доволни от факта, че успяха да се разберат с американците през миналия октомври и подписаха нов контракт за домакинство до 2031 г. Те са определено щастливи, че след сключването на глобалната сделка между носителите на търговските права и Louis Vuitton – сега генерален спонсор на състезанието, вече официално може да бъде TAG Heuer. Швейцарската компания за часовници, която е част от групата на LVMH, подкрепяше F1 старта тук в продължение на години и това създаваше проблеми и опасност състезанието да бъде извадено от календара, защото Формула 1 имаше за основен спонсор Rolex.
Сега обаче всичко е наред и Автомобилния клуб на Монако създаде още по-впечатляващи подвижни сгради за най-отбраните VIP гости
Точно срещу пресцентъра например снощи полски и сръбски работници довършиха огромния Paddock Club до новите супер моторхоуми на Либърти и ФИА. В епохата на Бърни Екълстоун те имаха далеч по-скромни пространства. Изградените в княжеството трибуни са с общо тегло от 1100 тона. 21 км е общата дължина на предпазните мантинели, 20 000 квадратни метри са предпазните мрежи. 1000 гуми са разположени около завоите, както и 900 метра бариери Tecpro. 12 влекача и 9 крака ще изнасят колите от трасето.
В чисто спортен план е особено интересно как отборите са подготвили предварително плана за състезанието. В него ще се използват отново най-меките гуми C6. За първи път пилотите задължително ще правят по две спирания в бокса
Монако е състезанието с най-ниска скорост в календара (170 км/ч) и натоварването в гумите не е голямо по тесните улици, но изборът на време за два стопа ще е ключово. Отново задължително ще се използват два от моделите за сухо, като това отпада ако вали. Времето впрочем е доста променливо и прогнозите са несигурни.
Монако вече е претъпкано с фенове, дошли от целия свят. Голямата част от постоянните жители са се изнесли. Средната им възраст е най-високата в света – 57 години, далеч по-голяма от тази в Япония, където населението се смята за най-застаряващото в света.
View this post on Instagram