Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Монтоя: Шокиращо е колко по-приятно е в F1 падока след идването на...

Монтоя: Шокиращо е колко по-приятно е в F1 падока след идването на Либърти

2986
0
Хуан Пабло Монтоя
Хуан Пабло Монтоя; снимка: Индикар

Хуан Пабло Монтоя харесва посоката на развитие на Формула 1 и смята, че спортът върви по правилния път с последните промени в правилата и бюджетните лимити. Бившият пилот от F1 разказа пред Formel1.de и за впечатленията си от работата с млади пилоти.

„Формула 1 е много интересна, откакто Либърти дойде в спорта. Имаше доста промени. Честно казано, при влизане в падока е шокиращо колко по-приятно е там в сравнение с преди. Просто е по-отворено, хората са далеч по-приятелски настроени“, сподели Монтоя

Според колумбийския пилот промените в правилата, ограниченията на бюджетите и всички подобни действия са правилни.

„Спортът върви по правилния път, стига да се опази контролът над екипите. Сигурен съм, че отборите ще намират пролуки. Винаги е било така, но с времето ситуацията се подобрява. Те вършат всичко възможно, за да побеждават. А ако скъсиш наполовина времето (за работа) на хората с най-добрите идеи, то те сигурно ще се справят още по-добре! Това е проблемът.“

„Хората (зрителите – б.р.) обаче се съсредоточават за все по-кратки и по-кратки периоди от време. Не може да се надяваш да седят пред телевизионния екран и да гледат едно състезание в продължение на два часа. Хора като нас, които обичат спорта, ще го сторят. Но по-младите няма да успеят. Сега във Формула 1 се говори за спринтови надпревари. Това е пътят напред.“

Синът на Монтоя Себастиан кара Формула 4 в Италия и Германия и бившият пилот на Уилямс и Макларън изкарва доста време с млади пилоти

„Това ми отвори очите за много неща. Например как младите пилоти в наше време трудно разбират от какво има нужда една кола, както и как трябва да се работи с отбор. Още от картинга слушат как „всичко зависи от реглажите. Трябва да го настроиш по този начин, защото ние така правим.“ На тимовете им е най-лесно да кажат на хлапето, че то е проблема, не колата. Най-големият проблем при такава ситуация е, че някое дете може да е страхотен талант, но просто да не си пасва с машината. Всички млади хора карат каквото им дадат и го правят страхотно. Но онези, които успяват да направят автомобила по-управляем, печелят състезания.“

„А е уникално, че толкова малки деца разбират данните и телеметрията. Един 10- или 12-годишен хлапак няма да има проблем, знае точно какво вижда. Невероятно е. Аз виждах подобни данни за първи път, когато дойдох да се състезавам в Европа през 1995 г., а бях на 20. Съвсем различни времена…“

„Лично аз вярвам в опростяването. Не се опитвам да обясня на малките деца последиците от твърде рязкото спиране например. Те трябва просто да знаят, че ако направят дадено нещо, ще имат сериозни проблеми. Като растат ще започнат да разбират и терминологията.“