Начало MotoGP News MotoGP обяви новите технически правила, които влизат в сила през 2027 г.

MotoGP обяви новите технически правила, които влизат в сила през 2027 г.

134
0
MotoGP 2024
снимка, Мишлен

MotoGP обяви новите технически правила, които влизат в сила през 2027 г. Целта на шампионата е следващите мотори да бъдат по-безопасни и с по-опростена аеродинамика. Най-голямата промяна е свързана с по-малкия работен обем на двигателите, който ще бъде 850 куб. см вместо досегашните 1000.

От 2027 г. MotoGP ще използва напълно нови мотоциклети. Очакванията са следващият набор от правила да направи спорта по-безопасен, по-устойчив и още по-зрелищен. Новите машини ще бъдат по-ефективни и ще задвижват глобалната устойчивост. Те са проектирани да създават още по-добри състезания и още повече изпреварвания

От 2027 г. работният обем на двигателите в MotoGP ще бъде намален от 1000 куб. см на 850 куб. см. Това ще доведе до намаляване на максималната скорост и до увеличаване на пробега.

Максималният размер на буталата ще бъде намален от 81 на 75 мм. Това също ще ограничи производителността на следващите машини в MotoGP. Така двигателите стават по-близки с тези на шосейните мотоциклети. Същевременно се гарантира, че те ще запазят характеристиките, които правят MotoGP толкова зрелищeн шампионат. В допълнение, максималният брой двигатели, разрешени за всеки пилот през сезона, ще бъде намален от седем на шест. Това с цел постигане на повече ефективност и устойчивост.

От 2027 г. MotoGP ще се състезава със 100% устойчиво гориво. Това е много повече от минималните 40%, с които се състезава през тази година. Като част от новите правила капацитетът на резервоара ще бъде намален от 22 на 20 литра. На пилотите от MotoGP ще бъде позволено да използват 11 литра по време на спринтовите надпревари.

От 2027 г. нататък аеродинамиката в MotoGP ще бъде намалена и много по-строго контролирана. Това е с цел да се сведе до минимум отрицателното въздействие. Широчината на горната част на предния обтекател ще бъде с 50 мм по-малка. Носът ще бъде избутан назад с 50 мм. Това на свой ред ще намали ефекта на аеродинамиката там, където е от значение – на правите и в зоните на спиране. Това ще доведе до още по-близки състезания с още повече изпреварвания

Аеродинамиката по задницата на мотора ще бъде важна част хомологацията от 2027 г. Производителите отборите ще могат да я обновяват само веднъж на сезон. Целта на това нещо е намаляване на разходите.

През 2027 г. всички устройства за контролиране на височината на моторите ще бъдат забранени. Така ще се контролира по-добре представянето и ще направи спорта по-безопасен, особено по време на стартовете. Това също така ще придаде още по-голямо значение на уменията на всеки състезател.

За да се изравнят още повече условията за участие, GPS данните от състезателите ще бъдат достъпни за всички отбори след всяка сесия. Предоставянето на данни на всички състезатели предлага по-добра възможност за напредък на по-слабо представящите се отбори и състезатели. Достъпът до този набор от данни ще спомогне за повишаване на безопасността на спорта, а също така ще повиши нивото на информираност на феновете по целия свят.

Настоящата система за компенсации ще продължи да действа. Тъй като новите технически правила влизат в сила през 2027 г., всички производители ще започнат сезона в ранг В. След това те ще бъдат оценени отново в средата на сезона и ще могат да променят ранга си нагоре или надолу, за да получат достъп до повече или по-малко компенсации.

Тази система означава, че представянето на производителите се взема предвид от първия старта за сезона. По този начин се запазват възможно най-близките условия на конкуренция в началото на новата ера.

Всеки нов производител за 2027 г. ще стартира с ранг D. Той позволява безкрайно разработване на двигатели и тестове със състезателни пилоти, както и шест участия с уайлдкард и 260 тестови гуми. За момента БМВ проявява интерес към MotoGP. Германският производител може да се включи в шампионата след влизането на новите правила.