Марк Маркес с Honda спечели Гран При на Аржентина , след като водеше от старта до финала на пистата Термас де Рио Ондо. С тази победа двукратният световен шампион излезе начело в класирането. Втори и трети се класираха Валентино Роси и другият пилот на Repsol Honda Дани Педроса. Двамата пилоти на Ducat се „самоунищожиха“ на последния завой, на последната обиколка, непосредствено преди финала.
Тъй като имаше проблеми (много бързо износване) на задната гума на Скот Рединг (Octo Pramac Yakhnich) с Ducati по време на 4-ата свободна тренировка, дирекцията на състезание реши на намали състезателната дистанция от 25 на 20 обиколки, като на 9-а, 10-а или 11-а обиколка, пилотите трябваше да сменят втория си мотоциклет. Алейш Еспаргаро от Team Suzuki Ecstar бе единственият пилот, който използва твърда задна гума. Всички останали стартираха с твърда предна и средномека (медиум) задна гума. Хорхе Лоренсо (Movistar Yamaha MotoGP) взе холшота и врлезе начело в първия завой, докато Андреа Яноне (Ducati Team) направи страхотен старт, но направи контакт с Педроса. Това прати испанеца извън топ 10. Андреа Довициозо използва силата на Ducati и поведе, преследван от Валентино Роси (Movistar Yamaha MotoGP).Маркес бе след тях, като изпревари лоренсо. Испанецът остана 6-и. Кал Кръчлоу (LCR Honda) и Алейш Еспаргаро се сблъскаха, но продължиха, но Джак Милър (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS) остана 7-и, след Лоренсо.
Роси, увлечен в преследване на Довициозо, бе изпреварен от Маркес. После Марк стори същото и с Довициозо и поведе, като веднага отвори преднина. След Роси и Дови се залепи Яноне, а четвърти бе Маверик Винялес (Team Suzuki Ecstar), който дебнеше пролука в битката на двамата от Ducati. Роси достигна за момент Маркес и се опита да го изпревари, но не успя. В същото време Лоренсо падна на завой 1, 15 обиколки преди края и приключи със състезанието си. След перфектния уикенд в Катар, Лоренсо остана без точки.
Дойде време за смяна на моторите. Маркес и Роси влязоха в една и съща обиколак, но Марк беше по-бърз и излезе първи, а след него бе Тито Рабат. Роси бе 3-и. Доктора си върна позицията, а след него бяха двамата от Ducati, които се бореха за 3-ото място. Рединг пък изпревари Педроса и стана 6-и.
Винялес започна атаки на Доктора и а-ха да го изпревари. Направи обаче грешка и Яноне го настигна и на 18-ата обиколка Винялес се хлъзна и падна, като лиши своя екип от подиум. В същото време Яноне мина от вътрешната страна и изпревари Роси, а секунди по-късно същото направи и Довициозо. Последната обиколка двамата вече се виждаха на подиума. Роси не можеше да издържи на мощността на Ducati. Яноне обаче атакува Дови от вътре и двамата се удариха. По-скоро Яноне подсече Дови. Двамата катастрофираха на завой 12. Довициозо добута мотора си до финала и стана 13-и.
От този инцидент намаза Роси, който стана втори след маркес, а трети бе Педроса, който допълни успеха на Honda. Четвърти стана Юджийн Лавърти (Aspar Team MotoGP) – най-доброто класиране на ирландеца досега в MotoGP. Той победи Хектор Барбера с (Avintia Racing) с 0.169 сек. Шести стана Пол Еспаргаро (Monster Yamaha Tech 3), следван от Щефан Брадъл (Aprilia Racing Team Gresini), Брадли Смит (Monster Yamaha Tech 3), Тито Рабат (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS) и Алваро Баутиста (Aprilia Racing Team Gresini), които допълниха топ 10.