Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Може ли Андрети да съди F1 заради недопускането на проекта му до...

Може ли Андрети да съди F1 заради недопускането на проекта му до спорта?

1002
0
Maйкъл Андрети
Maйкъл Андрети; снимка Индикар

Фамилия Андрети имаше сериозно присъствие в падока по време на уикенда за Гран при на Маями. Камерите следваха основно легендата Марио Андрети, но междувременно синът му Майкъл обикаляше да търси подкрепа за проекта си за нов отбор във Формула 1. 82-годишният Марио ентусиазирано сподели плановете на фамилията през февруари. Дори заяви, че Майкъл е готов да плати 200-тате милиона долара такса за нов отбор. Андрети младши обаче като че ли не иска да дава толкова пари, а и започва да се изнервя от липсата на конкретни действия относно неговото предложение.

Формула 1 набира популярност в Съединените щати и Майкъл Андрети разчиташе това да даде първоначален тласък на плановете му за нов отбор в спорта. Настоящите екипи обаче от една страна не желаят делът им от приходите в Гран при да намалее, както би станало ако нов тим се присъедини към F1. От друга, интересът на американски компании да участват като спонсори също се увеличава. Един американски отбор на „кралското семейство“ на автомобилния спорт в Северна Америка би бил логичният екип, с който да работят. Сегашните отбори предпочитат те да се договарят с фирмите от отвъд Океана. Съответно не проявяват почти никакво желание да дадат съгласието си за премахване на таксата от $200 млн. Тя бе въведена, за да се гарантира сериозността на кандидатите за влизане в спорта. Може да не бъде платена само при съгласие на всички страни.

„В момента имаме 10 отбора и делим наградния фонд на 10“, заяви Тото Волф. „Един нов отбор, 11-ти екип означава 10% спад в приходите на всички останали.“

„Ако някой успее да демонстрира, че влизането му в F1 ще донесе по-високи приходи за всички, то би трябвало всички да сме насядали на масата за преговори и да го приветстваме. Такова нещо обаче не бе показано досега.“

Според информация на известния журналист Дитер Ренкен за уебсайта racingnews365.com опитите на Майкъл Андрети да убеди отборите да му помогнат не са били успешни. 59-годишният бивш пилот, настоящ мениджър и собственик на отбор е получил съгласие за премахване на таксата единствено от Алпин и Макларън. Доколкото е известно, той има предварителна договорка с Рено за доставка на задвижващи системи. Това му осигурява подкрепата на френския тим. CEO на Макларън Рейсинг пък е Зак Браун, който е дългогодишен приятел на семейство Андрети. След отказа на Кристиан Хорнер да подпише молбата му, Майкъл дори не влязъл в Мерцедес. Шефът на отбора от Бракли Тото Волф многократно от февруари досега питаше каква допълнителна стойност ще има един нов отбор за спорта. Явно американецът е решил, че щом шефове на екипи, които не са изразили подобно нежелание за идването на нов тим, не го подкрепят, няма смисъл да се опитва да убеждава австриеца.

„Чувам, че въпросът скоро може да се озове в съда ако не бъде намерено решение“, написа Ренкен в дневника си от Маями. „Последното нещо, което присъстваща на борсата компания като Либърти Медия може да си позволи, е съдебна битка с най-именитото американско автомобилно спортно семейство…“

Поне за момента знаците и от F1 не са най-окуражителни за Андрети.

„Исторически погледнато на грида е имало и 15, и 20 отбора“, посочи президентът на Либърти Медия Грег Мафей. „При нашето влизане в спорта бяха останали 10. Сега най-малкият отбор струва минимум 400 млн. долара, може би дори повече. Говори се за стойност на екипи от порядъка на 1, дори 2 милиарда. Това привлича инвестиции и интерес. Има потенциал за увеличаване броя на отборите, но не мисля, че има належаща нужда от това.“

Мафей опита да посочи и реални проблеми като например това, че определени писти просто нямат място за повече от 10 екипа в питлейна.

Въпреки всичко Майкъл Андрети звучеше обнадежден в края на уикенда в Маями

Той заяви пред Асошейтед прес, че е имал много ползотворна среща с президента и CEO на F1 Стефано Доменикали. Бившият шеф на Ферари и Ламборгини е назначение на Либърти Медия.

„Най-после имаме някаква посока. За първи път някой ни даде курс, по който да се движим“, заяви Андрети.

Любопитно е какво точно смята Майкъл Андрети, че е получил като насока и докъде ще му стигне търпението.