Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Може ли някой да спре Ред Бул и Фетел и как ще...

Може ли някой да спре Ред Бул и Фетел и как ще се отразят новите правила според Култард

30
0
двигател,Рено

Сезон 2013 г. във Формула 1 приключи, Себастиан Фетел и Ред Бул, както и подгласниците им – Фернандо Алонсо и Марк Уебър при пилотите и Мерцедес и Ферари при екипите – скоро ще получат трофеите за постиженията си от тази година. Вниманието обаче вече е обърнато към следващата година.

Паузата между току-що завършилия и предстоящия сезон ще е изключително малка – тестовете започват в края на януари 2014 г. Промените в техническите правила означават много неизвестни за отборите, а бившият пилот в F1 Дейвид Култард поставя основните според него въпроси относно следващото първенство. Шотландецът ги публикува в колонката си британския вестник Телеграф.

 

  1. Може ли някой да спре Ред Бул/Себастиан Фетел?

Ред Бул ще започнат следващия сезон като фаворити. Няма съмнение. Те са във върхова форма. Имат стабилен мениджмънт, най-добрия конструктор, купища пари и четирикратен световен шампион за пилот.

И все пак биха могли да бъдат свалени от върха. Ферари, Макларън и Мерцедес не са в шампионата заради едното участие. Те също са с дълбоки джобове и най-големите промени в правилата от цяло поколение насам дават възможност на някого да се вмъкне пред Ред Бул.

  1. Ще бъдат ли състезанията вълнуващи вследствие на новите правила?

Това е много сериозен въпрос, чийто отговор не е известен. Преживявал съм промени в правилата за двигателите преди, но нищо не е било толкова драматично, колкото прехвърлянето догодина към 1,6-литрови турбоагрегати и значително по-мощните системи за възстановяване на енергия.

Някои фенове се притесняват дали Формула 1 няма да се превърне в състезание, в което ефективността ще е по-важна от чистата надпревара, но нека почакаме и ще видим. Според мен може да има известни проблеми с издръжливостта в началото, но постепенно нещата ще се стабилизират, когато екипите свикнат с новите системи.

  1. Гумите ще бъдат ли сериозен фактор в представянето и трябва ли да са такъв фактор?

Гумите на Пирели бяха най-големият фактор, донесъл разлика в представянето на отделните тимове тази година. Ред Бул и в частност Фетел извлякоха максимума от тях. Догодина системите за задвижване ще имат значително по-голяма роля, но няма причина да смятаме, че тазгодишните проблеми ще бъдат напълно елиминирани. При по-висок въртящ момент задните гуми ще са подложени на значително по-голямо натоварване. Но и тук има доста неизвестни. Заради политиката в F1 Пирели дори нямаха възможност да тестват спецификациите за 2014 г. Но като цяло предвиждам още полемики.

  1. Може ли Люис Хамилтън да се адаптира към новите правила, да победи Нико Розберг и да спечели втора титла?

Да, да и да. Люис Хамилтън е пилот от световна класа и нищо не ме кара да вярвам, че не може да се адаптира. Победата му в Унгария доказа, че е в състояние да работи с гумите, да кара бързо и разумно, постигайки успех.

Розберг се оказа по-сложна задача за него – вероятно в по-голяма степен, отколкото мнозина очакваха, а на немския състезател му допада умственото предизвикателство в този нов стил на надпреварите. Но съм сигурен, че ако Мерцедес дадат на Люис кола, в която се чувства удобно, той е в състояние да спечели втора титла.

  1. Дженсън Бътън премина ли зенита си и може ли Макларън да се възстанови от ужасния си сезон?

За мен няма съмнение, че Дженсън Бътън все още притежава нужните качества. Той е на 33 години, един от най-добре подготвените физически пилоти на грида и в момента, в който видя шанс за добър резултат – като в Бразилия в неделя, бе на най-високо ниво. Мотивацията му сигурно е пострадала от сериозните грешките на Макларън. Но те са мощен отбор, имат страхотни съоръжение и много пали. И тимът, и Бътън могат да се възстановят. Ще е много интересно да се наблюдава как ще се справи Дженсън срещу новака Кевин Магнусен. Кой може да каже дали новите правила за 2014-та няма да паснат повече на младите като Магнусен и 19-годишния Дани Квят от Торо Росо?

  1. Каква ще е динамиката на тандема Фернандо Алонсо – Кими Райконен във Ферари?

Всички в падока очакват с нетърпение този двубой. Моето предчувствие е, че Фернандо ще се справи по-добре през сезона. Той вече е част от тима на Ферари, говори италиански и няма слабости като пилот.

Все пак Алонсо завърши с равни точки с Люис, когато двамата бяха съотборници в Макларън и си изтърва нервите през онази година. Кими не се интересува от политика, така че според мен отношенията им едва ли ще са толкова взривоопасни. Очаквам Фернандо надделее.