Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Можеше ли Норис да спечели без кола за сигурност? Верстапен: Ако майка...

Можеше ли Норис да спечели без кола за сигурност? Верстапен: Ако майка ми имаше топки, щеше да ми е баща

15546
0
Макс Верстапен, Ландо Норис, Шарл Льоклер
Макс Верстапен, Ландо Норис и Шарл Льоклер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен много рядко през последните малко повече от две години отстъпва на съперници на пистата и свикна да сяда в средата на диванчето, на което се разполагат първите трима в квалификации, спринтове и състезания за пресконференция след финала. След Гран при на Маями пилотът на Ред Бул пак се настани там по навик. След няколко секунди обаче се усети, че този път не е пръв и се премести с едно бързо: „Извинявайте, момчета“. След това пък бе попитан дали Ландо Норис щеше да победи ако не бе получил „безплатен“ питстоп благодарение излизането на кола за сигурност на пистата.

„Честно казано, не знам каква беше разликата преди сейфти кара. На колко си бил зад мен?“, обърна се Верстапен към Норис.

„Щеше да е трудно“, отговори британският пилот на Макларън. „Щеше да се наложи да изпреваря две Ферари-та, един Ред Бул, Оскар [Пиастри]. Оскар вършеше страхотна работа на пистата, шапка му свалям…“

„В крайна сметка винаги е „ако“, нали така? Ако майка ми имаше топки, щеше да ми е баща. Това са състезанията. Понякога се получава в твоя полза, друг път не“, заключи Верстапен

Състезанието на Верстапен не се размина без събития. След старта той и двете Ферари-та едва не бяха пометени от Серхио Перес. По-късно Макс мина през колче на шикана и го откърти. Проверката на колата му впоследствие е показала, че вторият случай е довел до повреди по пода. В първия според Верстапен също вероятно е имало поне докосване, защото мислеше, че дифузьорът му е бил одраскан.

„Съвсем наясно бях какво стана след старта. Завих и го видях как блокира колелата. След финала погледнах и видях одраскано по дифузьора. Ситуацията можеше да приключи наистина ужасно – и за мен, и за отбора, така че извадихме късмет. А колчето просто не го харесвах и реших да го откъртя, за да тествам издръжливостта на предното ни крило. Така че и този краш тест го свърших. В крайна сметка помогнах и на останалите – напълно безплатно го махнах от там“, прояви чувството си за хумор Верстапен.

По-късно по-сериозно каза, че в гаража са намерили дупка на пода, която може да е причинена от инцидента с колчето. Това не му е помогнало, докато се е борил с проблемите със сцеплението и баланса на своя RB20

„Ситуацията със сейфти кара е просто част от надпреварите. Ние имахме възможност да спечелим, но очевидно не бяхме достатъчно бързи след прибирането на колата за сигурност. А след като осъзнах това, просто се постарах да стигна втори до финала“, каза още Верстапен.

Кристиан Хорнер каза, че щетите от удара в колчето са били сериозни.

„Открихме доста повреди по пода. Тепърва ще установим колко точни са повлияли на болида. Преди това имаше достатъчно скорост. Да, колата за сигурност излезе в идеалния за Ландо момент, но все пак нашето темпо не бе страхотно“, допълни шефът на Ред Бул в Гран при.

Според първоначалните изчисления повредите по пода на колата на Верстапен са му коствали окол 0,250 сек на обиколка.