Начало Автомобилни новини Новият Audi R8 Spyder – по-бърз, по-лек и по- динамичен

Новият Audi R8 Spyder – по-бърз, по-лек и по- динамичен

67
0

Невероятен дизайн и спираща дъха динамика, съчетани с магнетичния чар на шофирането под открито небе – Audi представя второто поколение на модела R8 Spyder. Неговият V10 двигател с максимална мощност 540 к.с. осигурява динамика, която спира дъха и звук, който разтърсва сетивата.

“Новият Audi R8 Spyder е по-бърз, по-лек и по-динамичен от своя предшественик,” отбелязва Щефан Винкелман, изпълнителен директор на Аudi Sport GmbH. “Заедно със закритата версия Coupé, той формира авангарда на моделната гама на марката Audi и предлага абсолютното удоволствие от шофирането под отворен покрив.”

Доведен до съвършенство – дизайнът

Новият Audi R8 Spyder се отличава с много по-отчетливи линии и по-атлетични форми в сравнение със своя предшественик. Външните размери са нараснали с 36 милиметра в широчина, достигайки 1.94 метра, а тази добавка по отношение на широчината на каросерията се подчертава допълнително и от хоризонталните линии в предната и задната част. Пластично оформената маркова Singleframe предна решетка с нейната привличаща погледите структура тип пчелна пита изглежда по-широка и по-ниско разположена отпреди. Решетката е заобиколена от големи въздушни отвори с вертикални ламели, а над нея са вградени хармонично клиновидно оформените предни светлини с LED елементи, които по желание могат да се поръчат и с допълнително предлаганата лазерна система на светлините на Audi. Tази възможност осигурява оптимална видимост при движение в тъмната част от денонощието и се отличава ясно по осветените, анодизирани в синьо ивици, разделящи предните светлини, както и по динамичните мигачи. Тесните задни светлини с LED елементи формират отчетлива червена светлинна графика върху внушителната задна част на новия модел. Аеродинамичната сила на притискане се осигурява от големия дифузор с трапецовидно оформени тръби на изпускателната система от двете му страни. Характерните за модела странични панели (Sideblades) в задните калници са получили ново оформление, което поставя допълнителен акцент върху спортния профил на страничния силует. Отворите за въздух в тях насочват въздушната струя към централноразположения двигател V10.

Типичен за Audi – лекият текстилен сгъваем покрив

Сгъваемият покрив на новия R8 Spyder тежи само 44 килограма, с което спомага за постигането на нисък център на тежестта на отктития суперспортен модел. Текстилната материя е изопната назад върху двете перки на сгъваемата конструкция, като техните форми и големият капак на отделението за прибиране на сгъваемия покрив хармонират перфектно с впечатляващия дизайн на каросерията на R8 Spyder. Електрохидравличното задвижване на механизма позволява отваряне и затваряне на покрива за време от едва 20 секунди, като това е възможно и в движение със скорост до 50 км/ч. Задният прозорец се прибира веррикално в преградната стена пред двигателя и може да се отваря и затваря по желание с помощта на електрически механизъм. При затворено положение на всички прозорци, насрещният въздушен поток обтича каросерията на R8 Spyder с минимално завихряне.

Компоненти от алуминиеви сплави и въглеродни композити – новата носеща структура Audi Space Frame

Собственото тегло на двуместния открит модел е 1 720 килограма, но измерен без работните течности, както е прието в сферата ма моторните спортове, той спира стрелката на везната на едва 1 612 килограма. Ролята на стабилен гръбнак на новия модел се играе от новоразработената носеща структура Audi Space Frame (ASF), използваща комбинация от различни материали като алуминиеви сплави и армирани с въглеродни влакна композити. Компонентите от алуминиеви сплави формират 79,6 процента от теглото на автомобила. Развивайки концепцията на носещата рама, използвана при R8 Coupé, те формират решетъчна структура, в която инженерите на Audi са вградили специфични за открития модел усилващи елементи в областта на праговете, предните странични колони на покрива и рамката на челното стъкло като цяло. Наред с избора на материали, теглото на отделните компоненти е намалено с цели 10 процента и благодарение на прилагането на новаторски производствени методи. В резултат на всичко това, изключително стабилната каросерия тежи едва 208 килограма, а устойчивостта й на усукване е била увеличена с над 50 процента в сравнение с предходния модел. Всичко това е залегнало като основна предпоставка за динамиката и солидното, първокласно поведение на новия модел на пътя, гарантиращо неповторимо изживяване зад волана. Компонентите от алуминиеви сплави формират 79,6% от теглото на автомобила. Развивайки концепцията на носещата рама, използвана при R8 Coupé, те формират решетъчна структура, в която инженерите на Audi са вградили специфични за открития модел усилващи елементи в областта на праговете, предните странични колони на покрива и рамката на челното стъкло като цяло. Наред с избора на материали, теглото на отделните компоненти е намалено с цели 10 процента и благодарение на прилагането на новаторски производствени методи. В резултат на всичко това, изключително стабилната каросерия тежи едва 208 килограма, а устойчивостта й на усукване е била увеличена с над 50 процента в сравнение с предходния модел . Всичко това е залегнало като основна предпоставка за динамиката и солидното, първокласно поведение на новия модел на пътя, гарантиращо неповторимо изживяване зад волана.

Силни състезателни гени – задвижващият агрегат V10

Впечатляващият централноразположен двигател със система за двойно впръскване на гориво дава основния тон в новия Audi R8 Spyder V10. 5.2-литровият атмосферен агрегат се отличава със спонтанни реакции и бързо набиране на обороти. Неговият дълбок звук, който по желание може да бъде допълнително усилен с помощта на спортната изпускателна уредба с блестящо черни накрайници на ауспуховите тръби ще ви накара да настръхнете. Максималната мощност от 397 кВт (540 к.с.) при 7 800 об/мин и максималният въртящ момент от 540 Нм при 6 500 об/мин осигуряват впечатляваща динамика на пътя – време за ускорение от 0 дo 100 км/ч за 3.6 секунди и максимална скорост от 318 км/ч. С тези данни новият R8 Spyder подобрява постиженията на своя предшественик съответно с 15 к.с., 0.2 секунди във времето за спринт и 7 км/ч по отношение на максималната скорост.

В същото време, с помощта на редица технологии за повишаване на ефективността, разходът на гориво се намалява с десет процента в сравнение с предходния модел. Сред тях са новият режим за свободно движение, при който R8 Spyder се движи изцяло по инерция с отцепен двигател, както и системата за изключване на цилиндрите COD (Сylinder Оn Demand), която деактивира изцяло единия цилиндров ред в режим на ниско и средно натоварване. Когато автомобилът спре, двигателят V10 се изключва автоматично от системата старт-стоп. Благодарение на всички тези технологии, разходът на гориво на новия R8 Spyder е едва 11.7 литра на 100 километра, което отговаря съответно на емисии на CO2 от 277 грама на километър.

Стабилност и динамика на пътя – задвижване quattro

Зад двигателя V10 е разположена седемстепенната S tronic трансмисия със светкавично бързодействие, която се управлява от водача изцяло по електронен път (by wire) без новоразработената си механични връзки. Tрансмисията с два съединителя на свой ред предава тягата към новоразработената система за двойно предаване quattro с многодисков съединител с електрохидравлично задействане, включен в състава на предния мост.

За разлика от преди използвания агрегат, съединителят на двойното предаване разполага с водно охлаждане за максимално ефективна работа във всички условия и е в състояние да разпределя въртящия момент напълно безстепенно в зависимост от конкретната ситуация на пътя. В екстремни случаи, до 100% от въртящия момент може да бъде насочен към един от мостовете. Механичният самоблокиращ диференциал на задния мост на свой ред гарантира великолепно сцепление и още по-впечатляваща динамика на пътя.

Интелигентното управление на задвижването quattro е включено в състава на системата Audi drive select, предлагаща четири режима – от изключително динамичен до подчертано комфортно ориентиран. В съчетание с новия, допълнително предлаган спортен волан с кожена облицовка R8 performance се предлагат и още три режима на движение – за суха, мокра и заснежена настилка. С тяхна помощ поведението на пътя се съобразява още по- прецизно със съответните пътни условия.

Концентрирани върху водача – арматурно табло и контролни прибори

Независимо колко бързо се движи автомобилът по завоите, ниско разположените спортни седалки с интегрирани опори за глава на R8 осигуряват надеждна и сигурна опора за тялото на водача и това на неговия спътник. Допълнително се предлагат и състезателни R8 седалки с цялостна черупкова конструкция, които са оформени по-плътно по тялото и гарантират още по-добра странична опора.

Серийният облицован с кожа спортен волан на R8 изпълнява ролята на контролен център с два големи сателитни бутона в допълнение към многофункционалните бутони за управление на телефонните обаждания, навигационната система и гласовото управление на функциите. Водачът може да ги използва за стартиране и спиране на двигателя, както и за извършване на настройки на системата за контрол на динамиката на пътя Audi drive select. Допълнително предлаганият спортен волан с кожена облицовка R8 performance включва два допълнителни бутона и въртящ се контролер за управление на режима performance на клапите в изпускателната система.

Големият 12.3-инчов изцяло цифров виртуален кокпит на Audi представя информация на водача под формата на висококачествени триизмерни графични изображения – по желание и в специален performance режим. Виртуалният блок на контролните прибори поставя оборотомера в центъра и предоставя информация за мощността и въртящия момент на двигателя 5.2 FSI, стойности на напречното и надлъжно ускорение в g, времената на обиколка и температурата на гумите, двигателното масло и маслото в трансмисията.

R8 Spyder се предлага серийно с навигационната система от висок клас MMI navigation plus, включваща и MMI touch. Желаната информация може да бъде намерена бързо благодарение на функцията за свободно текстово търсене, която започва да прави предложения след въвеждане само на първите няколко букви. Системата за гласови команди изисква нормален говор и разбира много думи от ежедневната реч, което значително повишава удобството на използване на системата MMI. Серийно вградените в предпазните колани микрофони дават възможност за осигуряване на оптимален аудиосигнал дори при движение със свален покрив. Освен това, системата MMI navigation plus включва и WiFi точка за достъп до интернет, която позволява на пътника да използва своя смартфон, таблет или друго мобилно устройство.

Бърза връзка – инфоразвлечения и Audi connect

Новост на борда на R8 Spyder е смартфон интерфейсът на Audi. Той е в състояние да показва избрано съдържание от личното мобилно устройство директно на екрана на виртуалния кокпит на Audi. Пример в тази насока могат да бъдат приложения за мобилна телефония, навигация и поточно възпроизвеждане на мултимедийно съдържание. Водачът работи със съдържанието посредством многофункционалния волан, системата за гласово управление и въртящия контролер с бутон на централната конзола. Може да се поръча и устройството Audi phone box, което свързва мобилните телефони с вградената антена в автомобила и осигурява безжичното им зареждане по стандарта Qi. Audi connect осигурява мобилна връзка на R8 Spyder с интернет чрез високоскоростната технология от четвърто поколение LTE и дава достъп до редица услуги – от навигация с помощта на Google Earth и Google Street View до туристическа и трафик информация, както и търсене на обекти от особен интерес (POI). Друг особен акцент в новия модел е озвучителната система Bang & Olufsen – за първи път инженерите на Audi дграждат по два високоговорителя в опорите за глава на всяка от двете седалки, гарантирайки превъзходно аудио изживяване дори при пътуване под открито небе.

Вашите желания са закон – индивидуален подход

Отвъд и над богатото серийно оборудване на модела, клиентите разполагат с почти неограничени възможности за оформление по свое желание на външността и интериора на новия модел. Предлага се избор на множество различни тапицерии, декоративни панели и цветове на лаковото покритие. Панелите върху праговете на вратите могат да бъдат персонализирани с надписи и емблеми. По желание, Audi може да подчертае и индивидуално подбрани елементи от каросерията като новите странични панели (sideblades) от блестящ карбон например.

Ръчна изработка – фабриката “Бьолингер хьофе”

Майсторството на изпълнението на новия R8 Spyder е в състояние да задоволи и най- претенциозните изисквания по отношение на качеството. Във фабриката на Audi „Бьолингер хьофе” в близост до германския град Некарсулм работят около 500 извънредно висококвалифицирани служители, които изработват всеки екземпляр от новия модел с педантична отдаденост и съвършено майсторство. Преди да бъде доставен на своя нов собственик, всеки суперспортен модел се подлага на строга процедура за проверка, която Накратко започва с качествен контрол във фабриката и включва няколко обиколки на заводското изпитателно трасе с финално приемно тестово шофиране по нормалната пътна мрежа. Предварителните продажби на модела започнаха през месец юли 2016 година с базова цена от 179 000 eвро. Първите доставки до крайни клиенти на Audi R8 Spyder ще започнат тази есен.

Успешно представяне – R8 Spyder печели от опита в моторните спортове

Това, което е достойно за победи на полето на моторните спортове, обикновено е достатъчно добро и за серийно производство. Audi подлага своите най-нови технологии на жестоките условия на автомобилните надпревари преди собствениците на новия R8 да ги изпитат по нормалните пътища. Подобно на закритата версия Coupé, новият Spyder споделя своята технологична платформа със състезателния R8 LMS GT3. Резултатът от това инженерно решение е значително повишаване на динамичните показатели в сравнение с първото поколение на модела.