Начало Moto News Нови промени в правилата на MotoGP

Нови промени в правилата на MotoGP

41
0

Гран При комисията на FIM – Кармело Еспелета (Dorna Sports), Игнасио Вернеди (изпълнителен директор FIM по спорта), Ерве Поншарел (IRTA) и Таканао Цуботи (MSMA), прие нови изменения в правилата на MotoGP. Те влизат в сила от 2015 г.

На победителя в шампионата на Испания FIM CEV в клас Moto3, от следващия сезон се разрешава да участва в клас Moto3 на световния шампионат, дори без да е достигнал минималната необходима възраст от 16 години за малкия клас. Това означава, че на старт могат да застанат и 15-годишни пилоти, стига да са спечелили титлата.

Заради безопасността, намаляването на риска от нещастни случаи и възможни травми при сътрудниците и гостите на стартовата решетка се въвежда ново правило. При завършване на формиращата обиколка, пилотът не може да отиде директно на мястото си на стартовата решетка. Той е длъжен да спре  в края на стартовата решетка и да изключи двигателя. След това има два варианта да отиде до мястото си на старта – да слезе от мотоциклета и да го бута сам до там, където отново може да седне на седлото, или да остане на седлото на мотора и някой друг да го добута до стартовата позиция.

В клас Moto3 се намалява изискването за минимален брой мотоциклети, които всеки производител трябва да доставя при необходимост – до 12 т година.

Всеки пилот с договор няма право да използва повече от 6 скоростни кутии за сезон по договорна цена от 1500 евро всяка. Ако му се наложи да използва повече скоростни кутии, той може да ги купи на по-висока цена, според обявената в ценовите листи. Производителят може да ъпгрейдва кутията или отделни компоненти, само веднъж в сезона. Този ъпгрейд трябва да бъде достъпен до пилота и екипа му по всяко време. Ако производителят представи ъпгрейдвана кутия по време на сезона, то броя на тези предавателни механизми за всеки пилот на сезон се увеличава от 6 на 8 н цена от 1500 евро всяка.

Всеки производител трябва да хомологира само една версия на своето собствено шаси или една версия на шасито от марката на третата страна, което той иска да използва. След като производителят е подал за хомологация ценовата листа за шасито, не се разрешава смяна на доставчика или марката за каквато и да е част.