Начало Автомобили Новият Peugeot 308 – духът на съвременните технологии

Новият Peugeot 308 – духът на съвременните технологии

128
0
Лука ди Монтедезмоло

С представянето на новия Peugeot 308 френската марка пише най-новата глава от дългата история на своя бестселър. Отличителните характеристики на екстериорния дизайн започват с изразителна вертикална предна решетка, гордо обграждаща известната емблема на Лъва, изключително елегантен преден капак и LED светлинна идентификация за всички нива на оборудване.

В купето Peugeot i-Cockpit® се отличава с капацитивен сензорен екран, предлагащ свързана 3D сателитна навигация, нова графика и оптимално бърз достъп до функциите. Новият Peugeot 308 включва всички усъвършенствани системи в помощ на водача, налични в новия SUV 3008.

За изключителна динамика на пътя се предлага избор от най-модерните силови агрегати, включително чисто новия двигател BlueHDi 130 S&S или, съвсем необичайно за този автомобилен сегмент, нова осемстепенна автоматична трансмисия в съчетание с двигател BlueHDi 180 S&S. С нови системи за контрол на замърсяването при бензиновите и дизеловите версии, Peugeot е готов за въвеждането на стандарта Euro 6.

И в двете версии хечбек и комби PEUGEOT 308 впечатлява моментално с перфектно балансираните си пропорции. Експресивният дизайн присъства и в шестте нива на оборудване: Access, Active, Allure, GT Line, GT и GTi. И ако автомобилът излъчва силно усещане за здравина и сила, това се дължи в голяма степен на дизайна на каросерията, който отговаря на основната механика.

Елегантният, нов преден капак покрива вертикалната предна решетка с емблемата на Лъва в средата и името PEUGEOT, изваяно в горния кант. Автомобилът има и истински блясък в очите, благодарение на интегрираните в предните фарове светодиоди, които създават характерна светлинна идентификация отпред. Атлетичната предна броня уместно подсказва впечатляващите възможности за завиване, а трите широки долни отвора осигуряват ефективно охлаждане на двигателя. Странични вдлъбнатини поместват фаровете за мъгла. Задните светлини показват горд светлинен подпис с трите характерни черти под формата на нокти и денем, и нощем. Благодарение на късите си предни и задни надвеси, новият 308 запазва репутацията си за отлична маневреност.

Усъвършенстваните системи в помощ на водача на новия Peugeot 308 включват осем системи от най-ново поколение, включително Активна спирачка за безопасност и Предупреждение при неволно пресичане на маркировката. И това е първият модел на PSA Group, оборудван с автопилот със стоп функция (при автоматична трансмисия) или функция 30 км/ч (при механична трансмисия).

За максимално удобство при паркиране, Peugeot 308 използва Visiopark 1 със 180-градусова задна камера и функцията Помощ при паркиране, която измерва наличното пространство за паркиране и на практика управлява автомобила при заемането му.

В отговор на нарастващото търсене за безпроблемна свързаност в автомобила, i-Cockpit® на новия Peugeot 308 включва функцията Mirror Screen, която дублира смартфона на сензорния екран на автомобила. Това е triple-play система, съвместима с протоколите на Mirrorlink®, Android Auto® и Apple CarplayTM. Новата система за 3D сателитна навигация с гласово управление е свързана с услугата за следене на трафика в реално време TomTom® Traffic, която позволява на водачите да оптимизират пътуванията си, като вземат предвид действителните пътни условия.

Дизеловият двигател BlueHDi 180 S&S, предлаган ексклузивно за новия 308 GT, е съчетан с автоматична трансмисия EAT8 от ново поколение (разработена съвместно с японските специалисти Aisin) – нов осемстепенен блок с бързи, плавни, линейни реакции, плюс функцията Stop&Start, активна при скорости по-високи от 20 км/ч. Този мощен и високоикономичен силов агрегат осигурява наистина впечатляващо усещане при шофиране.

Peugeot е един от първите автомобилни производители, които са готови за въвеждането на стандарта Euro 6. Това е част от подкрепата на PSA Group за мерки, които гарантират на клиентите достъп до независима, сертифицирана информация за действителния разход на гориво в реални условия на шофиране. От септември 2018 г. емисиите от превозни средства при реални условия на шофиране (RDE) не трябва да надвишават 2,1 пъти указаните стойности.

Новият Peugeot 308 е задвижван от гама високоикономични бензинови и дизелови двигатели, предлагащи идеален баланс между високи динамични показатели и нисък разход на гориво.

3-цилиндровият бензинов двигател е усъвършенстван изцяло с контрол на емисиите при източника и при изпускателната система с цел нисък реален разход на гориво и още по-ефективно намаляване на замърсяването. Високопрецизен контрол на впръскването при двигателя PureTech 130 S&S увеличава ефективността на горенето, а отработените газове преминават през катализатор и след това през филтър за твърди частици с пасивна регенерация. Нова шестстепенна механична скоростна кутия се възползва максимално от този двигател с високи показатели.

Новият Peugeot 308 е първият модел на PSA Group, оборудван с новия дизелов двигател BlueHDi 130 S&S – 4-цилиндров агрегат с контрол на емисиите при източника и при изпускателната система. Ефективността на изгарянето е подобрена от патентован дизайн на горивната камера, чиято ефикасност е твърдо доказана в условията на състезание от 24-те часа на Льо Ман. Системата за контрол на замърсяването със Селективна каталитична редукция (SCR), разположена възможно най-близко до двигателя за възможно най-бързо действие след третиране, позволява още по-голямо увеличение на ефективността.

Новите Peugeot 308 и Peugeot 308 SW се произвеждат в завода в Сошо във Франция.