Начало Moto News На Ридо – Гран При на България по мотокрос

На Ридо – Гран При на България по мотокрос

180
0

Този уикенд Рила и Самоков ще се огласят от мотоциклетен тътен. Звездите на Източна Европа в мотокроса се събират на легендарното трасе Ридо край Самоков за Гран При на България – 7-и кръг от източно-европейския шампионат. Над 100 състезатели от България, Гърция, Македония, Румъния, Сърбия, Турция и Молдова, ще застанат на старт. Заедно с това, рокери от цялата страна ще се съберат на традиционния  купон Рок в Рила. Така че се очаква тежък мотоциклетен уикенд.

За България, този седми кръг от Източно-европейския шампионат ще бъде второ от общо три домакинства през сезон 2014. Другите са Сливен – 22.06 и Троян – 14.09. Състезанието е в традиционния формат: събота – тренировки и квалификации плюс един манш за клас МХ, а в неделя са официалното откриване и състезателните маншове. Това е първият от 8 поредни старта на мотокросистите у нас и в чужбина. Състезанията са важни, защото сега са решителните битки за титлите в отделните категории.

Кметът на община Самоков Владимир Георгиев каза на пресконференция днес, че всеки уикенд в града се случва нещо. Но спорта определено е приоритет, а мотоспорта е с отколешни традиции. Местният мотоклуб и общината са се погрижили трасето на Ридо да е в перфектно състояние.   

В клас МХ65, лидер във временното класиране е Кристиян Иванов с  КТМ – 154т., който до момента е със 17 пред другият български пилот Димитър Грозданов също с КТМ – 134 т. Трети в подреждането е гръцкият състезател Антониос Сагмалис (КТМ) със 129. В Самоков в борбата за призовото място ще се включат и много други състезатели на възраст между 7 и 11 години. Някой от тях ще стартират за първи път през сезон 2014 в шампионата.

При пилотите от клас МХ85, Хакан Халми (КТМ) – 174 т. е начело в класирането, но разликата между него и Момчил Иванов (КТМ) – 168 т. е изключително малка след техническия проблем в машината му през юни в Сливен и загубените точки. Клас МХ85 през сезона показа, че е един от най-интересните, а сред големите звезди са още нашенци – Алекс Димитров (КТМ) – 127 т., Виктор Касабов (КТМ) – 99 т. и Жулиан Георгиев (КТМ) – 99 т.

Каква точно ще бъде ситуацията в клас МХ2, все още е твърде рано да прогнозираме, но засега в този клас немалко пилоти са се приготвили за шампанското на високопланинското трасе. Макар и само с две участия от началото на сезона, сериозен фактор в клас МХ2 е Майкъл Иванов (КТМ) – 97 т. Той ще трябва доста да се потруди в конкуренцията на лидера в класирането Кристиан Ангелов (Yamaha) – 167 т., Йонут Корбеа (Румъния) с КТМ – 155 т., Любомир Васев (Yamaha) – 153 т. и Йоргос Арванитис (Yamaha)  – 141 т. Към тази компания можем да добавим и Валентин Роглев (КТМ) – 69 т., който от две участия има два подиума. Участията на Иван Петров (КТМ) и Ивелин Манев (Suzuki) не са потвърдени за момента тъй като двамата се възстановяват след получени контузии по-рано това лятото.

В клас МХ1 румънецът Адриан Радуца (КТМ) – 209 т. води в класирането с аванс от 20 т. пред македонеца Христиан Илиоски (Honda) – 191 т., а трети е Тодор Тотев (Honda) – 175 т. В битката ще се включат още и Калоян Илиев (Yamaha) – 153 т., Николай Йовчев (Honda), Денислав Ангелов (КТМ) и Исмет Бекиров (Kawasaki).

Юлиян Райчев (Kawasaki) с 209 т. завърши „пролетния полусезон“ в клас МХ с двойна победа в Сърбия. В Самоков задачата му няма да е лесна. Вторият в класирането – Теодор Гигов (Kawasaki) със 199 т. е съвсем близо до Райчев и в класирането, и на трасето, но в Самоков традиционно се очаква силно представяне на Веселин Малинов (Yamaha) – 172 т., местният ас Тодор Стоянов (Kawasaki), Тони Цветков (Yamaha) – 110 т. Мартин Тодоров (Yamaha) и Васил Стоянов (Kawasaki) – 107 т. и Атанас Петров (КТМ) – 144 т.