Начало Автомобилни новини Нов двигател и усъвършенствана технология за Range Rover Sport

Нов двигател и усъвършенствана технология за Range Rover Sport

39
0

Статусът на Range Rover Sport на луксозен мощен SUV е подсилен от редица подобрения за моделна година 2017. Най-новият модел съдържа най-икономичния силов агрегат досега, въвеждат се иновативни нови технологии за автономно шофиране и по-широки възможности за персонализация по поръчка.

Представен през 2013 г., Range Rover Sport е истинска история на успеха за Land Rover. Автомобилът предоставя целия финес и възможности, очаквани от голям SUV, заедно с динамиката, свързвана обикновено със спортен автомобил. Статусът на динамичен, голям SUV с изключително високи показатели се подсилва от мощния Range Rover Sport SVR с500 к.с., който може да ускори от 0до100 км/ч за 4,7 секунди.

Едно от най-важните допълнения към Range Rover Sport за 2017 г. е под капака на автомобила заради въвеждането на модерния двигател на Jaguar Land Rover – 2,0-литровия, четирицилиндров дизелов двигател Ingenium. Свръхмодерният двигател, създаден във Великобритания, осигурява подобрена икономия на гориво и емисии от едва 164 г/км*, както и разход на гориво в комбиниран цикъл от 6,2 л/км. Новият двигател Ingenium е също по-лек, с по-добра реакция, по-пъргав и с отлична динамика.

Освен новата технология на двигателя Land Rover въвежда редица технологии за автономно шофиране в Range Rover Sport. Първата в сектора функция Advanced Tow Assist снема стреса по време на маневриране, когато се теглят големи товари. Водачът може да зададе посоката на ремаркето при движение на заден ход, като използва контролния диск за Terrain Response 2, и автомобилът ще извърши автоматично всички необходими движения на волана.

Допълнителна автономна технология е осигурена под формата на Асистент за мъртвата зона на видимост и Интелигентен ограничител на скоростта. Асистентът за мъртвата зона на видимост използва сензори върху автомобила за засичане на други участници в движението, които приближават в мъртвата зона на видимост на водача. Ако водачът рискува да предизвика сблъсък при престрояване в друга лента, автомобилът автономно ще завърти волана в обратна посока, за да запази позицията му.

Интелигентният ограничител на скоростта използва технологията Разпознаване на пътните знаци, за да регулира скоростта на автомобила съобразно промените в ограниченията на скоростта. Несравнимата проходимост на всякакви терени остава основополагаща за семейството на Range Rover. Range Rover Sport за 2017 г. включва селекция от нови функции. Low Traction Launch улеснява водачите да потеглят по настилки с ниско сцепление, докато обновеното меню 4x4i представя цялата необходима за автомобила информация при преодоляване на трудни терени.

Уголеменият сензорен екран с двоен образ съдържа нов 10-инчов дисплей за по-лесно ползване и по-голяма яснота, както и функции за приближение и разтегляне с пръсти, подобно на таблетите. Това се поддържа от водещата на пазара технология на Land Rover– InControl Touch Pro, което го прави най-свързания Range Rover Sport досега.

Гери МакГавърн, Главен дизайнер на Land Rover, казва: “Range Rover Sport е върховият мощен SUV и най-новият модел подчертава луксозния му статус и желание да го притежаваш. Разработките в дизайна безпроблемно се съчетават с иновативните нови технологии, което прави Range Rover Sport по-стегнат, издръжлив и адекватен отвсякога.”

Range Rover Sport за 2017 г. е първият пълноразмеренLand Rover SUV, който включва четирицилиндров дизелов двигател в лицето на 2,0-литровия SD4 Ingenium с 240 к.с.

Въпреки по-малкия си работен обем в сравнение с TDV6, динамиката е сравнима. Произвеждайки 240 к.с.и 500Нм въртящ момент, той е в състояние да предостави 6,2 л/км в ЕС комбиниран цикъл с емисии от 164 г/км, като и двете представляват 10% подобрение спрямо предишния двигател.

Въвеждането на втори турбокомпресор към двигателя Ingenium е съществено за запазването на впечатляващата мощност и въртящ момент, познати на клиентите на Range Rover Sport. Усъвършенстваният двигател е първият, създаден от Jaguar Land Rover, който съдържа редица секвенциални турбо технологии.

Автомобилите, оборудвани с новия двигател, ще се отличават с единна конфигурация от двоен ауспух. Други разновидности запазват съществуващата схема с единичен ауспух от двете страни на задната броня. Новият дизелов двигател Ingenium се предлага при пет-местните автомобили, оборудвани с пружинно или въздушно окачване.

Технологията Advanced Tow Assist е най-новата автономна технология, която ще бъде представена от Land Rover. Първата в своя клас функция е допълнение от ключово значение в поддържането на преднината на RangeRoverSport за 2017 г. пред неговите конкуренти и позволява дори на най-неопитните водачи да маневрират с ремарке безопасно и лесно.

Изображения от обърнатата назад камера се извеждат на централния сензорен екран, като позволяват на водача да посочи желаната посока на ремаркето чрез въртящия се контролер на Terrain Response 2. След това автомобилът автономно насочва ремаркето на мястото му.Всичко, което трябва да направи водачът, е да работи с педалите на газта и спирачката.

Освен че прави маневрирането с ремарке лесно, системата предупреждава водача, ако предстои ситуация със завъртане на ремаркето, а водачът може да следи непосредствените околности за потенциални опасности, като използва съраунд камерите на автомобила.

Водещата на пазара проходимост на всички терени е запазена марка на Range Rover. Range Rover Sport за 2017 г. извежда широките възможности за проходимост на нови нива при мощния SUV клас с въвеждането на две усъвършенствани технологии.

Low Traction Launch е изцяло нова система, която подпомага водача при потегляне от място по настилки със слабо сцепление като кал, мокра трева или лед. Технологията може да се избира ръчно от менюто на централния сензорен екран. Или автомобилът може автоматично да подскаже на водача да избере Low Traction Launch, когато е избран режим Трева/Чакъл/Сняг,с контролера на Terrain Response 2.

Когато е активна, програмата в помощ на водача управляваколичеството въртящ момент, което водачът може да приложи при натискане педала на газта. Това намалява вероятността от загуба на сцепление. Системата автоматично се изключва при скорост над 30 км/ч, така че може да се използва и при преодоляване на хлъзгави повърхности или наклони, когато автомобилът се движи.

В допълнение за 2017 г.RangeRoverSportвключва усъвършенстван All-TerrainInfoCentre, който е достъпен от централния сензорен екран. Той извежда полезна информация при движение офроудкато посоката на предните колела и статуса на Системата за газене във вода. Това вече включва и системата DriveAssist, която използва съраунд камерите на автомобила, за да подпомогне маневрите при ниска скорост, когато автомобилът се движи офроуд.