Начало Формула 1 Новият асфалт на Сепанг поставя Пирели и отборите пред ново предизвикателство

Новият асфалт на Сепанг поставя Пирели и отборите пред ново предизвикателство

3
0

Преасфалтираната писта Сепанг поставя гумите на Пирели и отборите пред ново предизвикателство в предстоящата Гран при на Малайзия. Това смята спортният шеф на италианския доставчик Пол Хембри. За тазгодишното издание на надпреварата върху трасето бе положен нов асфалт, а освен това са променени няколко бордюра и наклоните на някои от завоите. С новата настилка са премахнати и някои от неравностите, които имаше на трасето на завои 2 и 4. Всичко това би трябвало да направи пистата „по-лека” към гумите.

За уикенда от Пирели са предоставили на отборите типове софт, медиум и хард, като в миналото трасето беше доста агресивно към гумите. Миналия сезон победата спечели Себастиан Фетел именно заради по-ниските нива на износване на шасито на Скудерията, като германецът успя да изкара състезанието с 2 питстопа. Докато пилотите на Мерцедес Розберг и Хамилтън трябваше да спират по 3 пъти.

„По отношение на гумите, екстремните условия на това трасе нямат равни на никои други в календара, заяви Хембри. – Температурите са изключително високи, както и страничните натоварвания към гумите в бързите завои. Голямата неизвестна тази година е настилката на трасето, която е напълно нова. В миналото сме виждали голяма бройка спирания в бокса и затова очакваме няколко стопа от повечето пилоти и тази година.”

Според техническия шеф на Пирели Марио Изола трасето ще износва гумите с около 5-10% по-малко, което е доста на фона на високите нива на износване на пистата. „Неравностите вече ги няма, трасето е напълно гладко, каза още Изола. – Също ъгълът на някои завои е напълно различен. Което ще доведе след себе си различни състезателни линии. Поне отборите направиха избора си на комплекти гуми, след като знаеха, че трасето ще бъде преасфалтирано.”

Изборът на всички пилоти на типове гуми за Сепанг вижте в графиката вдясно: