Пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Люис Хамилтън се класираха четвърти и 13-ти във втората петъчна тренировка през уикенда за Гран при на Саудитска Арабия. Нито един от тях не бе напълно доволен от представянето си, макар отборът да изпълни предварително начертаната си програма. Шефът на Ферари Фредерик Васьор обаче продължава да е убеден, че екипът притежава всичко необходимо и просто трябва да продължи да работи.
„Съставките са налице, но след това процесът е като готвенето – трябва да прибавяш всяко нещо в подходящия момент. Честно казано, нямам усещането, че сме извлекли най-доброто от автомобила досега. Но бих казал, че това важи и за останалите. Дори Макларън при предимството, което има спрямо останалите – понякога едната им кола има известни грижи. Това е положението“, коментира ръководителят на Ферари в F1.
„Преди някоя и друга година можеше да излезеш в Q1 с комплект медиум, да направиш една обиколка и влизаш в Q2. Днес дори топ тимовете трябва понякога да слагат по два комплекта софт. Разликите са много, много малки и всяка грешка коства пет или шест позиции. И заключенията отстрани са драматични. Ние сме концентрирани върху чистото представяне и 5 стотни не са драма. Това означава, че трябва да сме спокойни при анализите ако искаме да постигнем напредък. Мисля, че това бе едно от основните умения на отбора през миналата година. Надявам се на същото и този сезон“, продължи Васьор.
„Няма двама пилоти с един и същи подход. Те са състезатели. И двамата са шампиони. Собствените им изисквания са закодирани в ДНК-то им и искат най-доброто. Положителното за нас е, че се притискат един друг. Ние трябва да извлечем най-доброто. Но те подхождат към ситуациите като състезатели“, каза ръководителят на Ферари
„Люис е от 20 години в F1. Има почти десет години в Макларън и 12 в Мерцедес. Винаги е добре да разполагаш с някого с подобен опит. Такава визия винаги ни помага. Сега четири отбора се борят за победи, утре могат да са пет или шест. И те са различни екипи с различни хора, ръководство. И в крайна сметка четири коли влизат в десета от секундата. Това означава, че няма един правилен или грешен подход.“
„Няма значение дали е Люис, Шарл или Карлос [Сайнц] през миналата година – винаги се стараем да направим най-доброто за пилотите си. Работим и по двете коли по абсолютно един и същи начин. Мисля, че всички бяхте малко прекалено ентусиазирани в събота вечер в китай и трябва малко да се успокоите. Вярно е, че болидът ни е нов. Не е точно еволюция на миналогодишния и изглежда имаме малко повече трудности при намиране на точния баланс и настройки. Но това е животът на всеки екип на грида. Понякога една десета от секундата е разликата между ужасен или не толкова лош баланс. Позитивното е, че работим като отбор. Двамата ни пилоти натискат в една и съща посока. В екипа има добра атмосфера и това ще ни помогне да обърнем нещата“, допълни шефът на Ферари в Гран при.
В началото на уикенда в Джеда Люис Хамилтън обясни, че ще му се наложи да прави сериозни промени във Ферари по отношение стила си на каране
„Всеки пилот си има стил на управление. Моят стил работеше добре в продължение на много, много години. Разбира се, в течение на времето се адаптираш в известна степен, но сега ще има нужна от драстична промяна. В последното състезание открих няколко неща, които работех. Ще е предизвикателство да ги прилагам навсякъде. Наясно съм с това. Мога да си представя как се връщам към старите си навици особено по време на квалификация и се налага да се натисне, за да се извлече още малко. Ще трябва да съм наистина търпелив и да работя по въпроса“, обясни английският пилот на Ферари.
„Шарл очевидно кара тази кола (болидите на Ферари – б.р.) отдавна. Неговият стил на управление работи перфектно с колата. Той обича да пързаля задните гуми. Обича нестабилност в задната част, което е забележително да се наблюдава. От началото на един състезателен уикенд той не променя кой знае какво по колата си. С екипа му горе-долу са наясно със стартовите реглажи от предишни години.“
„Аз пробвах кажи-речи всичко с болида. Горе-долу научих кое работи и кое не. Опитвам се да напасна всичко така, че да започна да извличам по-добро представяне от автомобила. Надявам се да успея да го сторя този уикенд. Фокусът ми тези дни е да напасна стила си, да намеря добър ритъм възможно най-рано и след това постепенно да напредвам. Имам много работа по това как подхождам към завоите. Може да отнеме известно време, но се надявам да не е прекалено дълго“, каза още Хамилтън.
В петъчните тренировки в Джеда Хамилтън не намери точния баланс в своя SF-25. Той каза също така, че не успява да прави постоянни обиколки на пистата в Саудитска Арабия.
Льоклер бе значително по-напред, но отбеляза, че на Ферари „липсва малко скорост в сравнение с колите пред нас“. Монегаскът каза, че с Хамилтън работят заедно по настройките
„Аз имам малко предимство, тъй като познавам колата и отбора по-добре от Люис, но изборът ни е малко екстремен и също толкова нов за мен. Стилът на управление е важен и винаги има какво да се пипне по отношение на индивидуалните предпочитания. Но ако натискаме в една и съща посока, ще направим нужните промени. Не искам да правя сравнения, но вече открих, че с Люис подхождаме към завоите по един и същи начин“, обясни Льоклер.
View this post on Instagram