Начало Рали На пълна газ нямам никакви грижи с Мини, категоричен е Сордо

На пълна газ нямам никакви грижи с Мини, категоричен е Сордо

41
0
Дани Сордо

Дани Сордо се оказа с доста намалена програма за сезон 2012 г., след като в началото на годината Продрайв загуби статута на заводски екип на Мини. Испанецът обаче не е от хората, които се предават и използва всяка възможност, за да седне в рали автомобил. От Бенбъри му разрешиха да участва в надпреварата в Корсика от IRC (Intercontinental Rally Challenge) и да замести контузения Яри-Мати Латвала в екипа на Форд за кръга от WRC в Аржентина. Пилотът спечели първото състезание, а във второто бе на път да се качи на подиума, когато проблем го спря на самия финал на надпреварата.

Да победиш винаги е прекрасно и за всички ни е добре. Ако обаче решим да участваме и в други стартове, определено трябва да поработим по колата. Не може просто така да отидем пак и да очакваме същото представяне. Колкото и да ми хареса да съм пръв в Корсика обаче, ми се иска да спечеля във WRC – призна Сордо. – В Португалия вървяхме наистина добре, с прекрасно темпо, така че имаме всички основания да се надяваме на същото и в Нова Зеландия. По принцип винаги има какво да се подобрява по автомобилите, но на мен ми се иска малко повече от двигателя на Мини-то. Необходима е и още работа по поведението на автомобила в бавните и средноскоростни завои. Там, където се кара на пълна газ, няма грижи.

Дани вече направи тест на колата за Нова Зеландия. Освен това бе откровен, че доскоро и през ум не му е минавало, че ще пътува за това рали – едно от най-хубавите в календара, но доста скъпо от гледна точка на логистичните разходи.

В началото на годината изобщо не си представях, че ще отида в Нова Зеландия. Програмата ни беше съкратена и останаха повече стартове в Европа. Срещнахме се обаче с екипа и решихме, че тази конкретна надпревара е добра за нас. Пътищата по принцип са чудесни, темпото е високо – обясни пилотът.

Дани бе съотборник на Себастиен Льоб цели четири сезона в Ситроен и често го питат какво е научил от вече осемкратния световен шампион.

Хората обичат да се шегуват, че като съекипник на Льоб всеки пилот се научава да губи, защото той винаги печели – смее се Сордо. – Истината обаче е, че Себастиен е прекрасен човек и всъщност научаваш много от него. Начините ни на каране се различават, така че и там не е лесно да хванеш нещо, да откраднеш като занаят. На мен може да ми се иска и да играя футбол като Кристиано Роналдо, но едва ли ще мога някога!

Дани е категоричен, че ако може да избира друг шампионат, където да кара, иска да си опита силите в НАСКАР или DTM. Испанецът дори призна, че е попитал преди време дали може да изпробва кола от немския шампионат за туристически автомобили, но досега това не се е случило. Друг вариант е WTCC, но очевидно едноместните състезателни коли не го влекат особено. В началото на кариерата си Сордо кара мотори и по-късно се прехвърля към ралитата.