Начало Избрани Нарастващият календар на F1 създава затруднения на Пирели

Нарастващият календар на F1 създава затруднения на Пирели

784
0
18-инчови гуми на Пирели
снимка, Пирели

Нарастващият календар на F1 затруднява Пирели в организирането на сезонни тестове за разработване на новите типове смеси. Официалният доставчик на гуми за спорта е близо до финализиране на плановете за тазгодишните тестове. Според италианците, разширяването на графика и все по-нарастващата международна активност затрудняват тяхното предварително планиране.

Календарът на Формула 1 за 2022 г. ще включва 23 състезания, след като бъде обявен заместник на отмененото състезание Русия. Графикът за следващата година може да включва рекорден брой от 24 и ще включва дестинации като Катар и Лас Вегас. 

Първият тазгодишен тест в рамките на сезона ще се проведе след Гран при на Емилия Романя, която ще бъде по-късно този месец. Други изпитания вероятно ще се проведат след някои европейски стартове.

Въпреки това ръководителят на отдела за моторни спортове на Пирели Марио Изола заяви, че става все по-трудно да се намери време в графика за тестове на новите 18-инчови гуми на италианците.

„Честно казано, логистиката е кошмарна. Причината за това са 23-те надпревари в Европа, Азия, Северна Америка, Австралия и Южна Америка. Ситуацията е много по-трудна, отколкото в миналото. Прозорецът за провеждане на тестове не е много голямо. Но ние се опитваме да направим това по най-добрия възможен начин.“

Изола посочи, че Пирели не винаги може да тества на пистите веднага след състезанията.

За тестовете при дъждовно време се нуждаем от специфични писти като Пол Рикар или Фиорано. Тези трасета разполагат с пръскачки, които ни помагат да намокрим пистата.“

Те не са често свързани със състезания. Трябва да намерим няколко дни тук, няколко дни там, за да можем да пътуваме до Пол Рикар, Фиорано или до Маникур, за тестваме на мокро. Освен това трябва да разработим и гумите за мокро и междинно каране.“

Едно от предимствата на Пирели през тази година е, че отборите ще могат да използват автомобили, разработени за настоящите правила, а немулета“, които трябваше да се карат през миналия сезон. 

Сега можем да тестваме с истински автомобили. Това е малко по-добре. Не се оплаквам от така наречените „мулета.“ Очевидно в тази ситуация отборите свършиха отлична работа, като ни предоставиха тези модифицирани автомобили. . Но те бяха доста по-различни от сегашните коли. Затова сега трябва да разберем дали гумите, които разработихме с болидите за мулета, са напълно подходящи за новото поколение автомобили в F1.“

Изола допълни, че въведеният през 2021 г. бюджетен таван на F1 допълнително ограничава възможностите на отборите да провеждат тестове. 

Винаги се опитваме да обсъждаме с отборите дали имат нови идеи за това как да тестваме. Очевидно има дадени ограничения и изисквания. Трябва да тестваме по определен способ, за да сме сигурни, че разработката се извършва по правилния начин. От друга страна, те се борят да намерят време и хора. В допълнение има и бюджетен лимит, който допълнително затруднява голяма час екипите в F1″, завърши Марио Изола.

В предстоящия уикенд в Австралия, Пирели реши да заложи на интересени комплекти гуми, който включват смесите С2, С3 и С5.