Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Обновената Албърт парк очаква F1 за първи път след двегодишно отсъствие

Обновената Албърт парк очаква F1 за първи път след двегодишно отсъствие

1031
0
Гран при на Австралия, Мелбърн, Албърт парк

Гран при на Австралия се завръща във Формула 1 след двегодишно отсъствие от спорта заради пандемията от COVID-19. Пистата Албърт парк е променена и това поставя отборите пред някои неизвестни. От Пирели са избрали гумите C2, C3 и C5 за уикенда в Мелбърн. Най-меката смес в гамата на доставчика не бе използвана в първите два кръга от шампионата за сезон 2022.

Пистата Албърт парк, на която се провежда Гран при на Австралия, претърпя сериозни промени за първи път от 1996 г. насам

Конфигурацията е много променена – модифицирани са 7 завоя, два са премахнати изцяло и общият брой сега е 14. Самото трасе е скъсено с 28 метра. Най-значимата промяна е премахването предишните 9-ти и 10-ти шикани, които са заместени от дълга, плавна крива. Първи, трети и шести завои са разширени от вътрешната страна. №13, който сега е №11, е с леко стеснен ъгъл. Разширена е предпоследната крива, а на няколко места е променен наклонът, за да се даде възможност на пилотите за различни траектории.

Албърт парк не е постоянна писта и преди бе доста неравна. Новият асфалт е изгладил някои от неравностите. От Пирели предполагат, че нивото на сцепление поне първоначално ще е ниско, а износването – умерено

„Тази година има няколко неизвестни по отношение на Гран при на Австралия. Никой не е карал там през последните две години. Пистата е със сериозно променена конфигурация като целта на реконструкцията бе да се подобрят изпреварванията. Има нов асфалт, който вероятно е доста гладък. Това означава, че в началото пистата вероятно ще е с много ниски нива на сцепление. Очакваме сериозна еволюция по време на уикенда и изключително хлъзгава повърхност ако вали“, коментира спортният директор на Пирели Марио Изола.

„Освен това отиваме в Мелбърн няколко седмици по-късно, отколкото по принцип пътувахме през предишни сезони. Есента вече е започнала в южното полукълбо, тоест условията може да са по-променливи.“

„Накрая, но не на последно място, автомобилите са все още съвършено нови, както и гумите, които пилотите още изучават. Всички тези фактори означават, че отборите и пилотите ще имат много работа по време на свободните тренировки. Решихме да изберем тези гуми за уикенда, тъй като забелязахме сравнително малка разлика в представянето между C3 и C4. Вярваме, че Албърт парк с новия асфалт и конфигурация, е чудесно място да изпробваме тази опция“, добави Изола.