Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рано е да се твърди дали изобщо е възможно нещо да се...

Рано е да се твърди дали изобщо е възможно нещо да се направи за зрителите, заяви президентът на Спа

1100
0
Себастиан Фетел, Гран при на Белгия, Спа, Спа-Франкоршамп
снимка: Астън Мартин

Дни след Гран при на Белгия недоволството от практически несъстоялото се състезание на пистата Спа-Франкоршамп не стихва. Един от често изтъкваните доводи е, че загрижеността за безопасността на пилотите е напълно разбираема, но зрителите на самото трасе би трябвало да получат някаква компенсация. Президентът на Спа Мелхиор Вателе заяви пред белгийска новинарска агенция, че е твърде рано да се каже какво може и дали изобщо е възможно нещо да се направи за публиката, която присъстваше на пистата.

„Това бе наистина болезнен момент. Имаше някакво каране, но не и спектакъл. След броени обиколки зад кола за сигурност всички бяха натъжени и това не бе най-добрият начин за приключване на състезателния уикенд“, каза Вателе.

„Ще помислим какъв жест бихме могли да отправим към зрителите. Ще видим какво е възможно, отворени сме към всякакви варианти. Първо нещата трябва да се определят по-конкретно. Няма да пораждаме излишни надежди у феновете и после да не ги изпълним. Прекалено рано е да се твърди дали изобщо е възможно нещо да се направи“, допълни президентът на Спа

Вателе каза, че разбира решението на рейс контрола, както и разочарованието на всички останали.

„Всички бяха недоволни. Необходимо е да намерим общо решение по въпроса. Но няма просто да метнем нещо неизпълнимо на масата“, каза категорично той.

Президентът на ФИА Жан Тод направи специално изявление, в което изрази съжаление по повод станалото. Той потвърди, че ще има преразглеждане на правилата за подобни ситуации

„Тазгодишната Гран при на Белгия се оказа необикновено предизвикателство. Предвижданото подобрение на времето през деня не се случи. Имаше кратък момент на просветление и опит за стартиране на състезанието, но условията се влошиха отново. Ето защо заради липсата на видимост вследствие на водния спрей зад автомобилите не можеше да има пълна състезателна дистанция. ФИА заедно с Формула 1 и отборите внимателно ще разгледа правилата, за да види какво може да подобри в бъдеще“, заяви Тод.

Рейс директорът Майкъл Маси пък разясни, че при взиманите в неделя решения е имал предвид информацията, която е получил от пилотите в събота след квалификацията за Гран при на Белгия

В самото начало на Q3 Ландо Норис катастрофира тежко. За щастие пилотът на Макларън не пострада сериозно. Междувременно Себастиан Фетел обаче се възмущаваше бурно по радиото, тъй като малко преди удара на британеца съобщи, че условията на пистата са много тежки.

„Говорих с доста пилоти в събота и ми дадоха много конструктивна обратна информация“, каза Маси. „Да, ретроспекцията е страхотно нещо. И въз основа на казаното от тях, както и придобивайки повече опит в условията на пистата вероятно нямаше да стартираме (Q3). Има значение дали са карали в точно този момент, защото на всяка писта водата се оттича по различен начин, гумите работят различно и така нататък. Състезателите ми дадоха обратна информация, обясниха какво може и какво не може да се случи и това помогна в процеса (за взимане на решения) в неделя.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.