Начало Автомобили Новият VW Amarok: Стилен и силен

Новият VW Amarok: Стилен и силен

65
0

Amarok е здрав автомобил за работа и едновременно идеален за ползване като лайф-стайл пикап, благодарение на своя дизайн и комфорт. Новият вариант впечатлява с широко пространство, висок комфорт и многобройни екстри в различните му разновидности.

Общо за всички тях са линиите на новото арматурно табло с декоративна лайстна и отделение за съхранение на вещи.

Amarok Aventura предлага освен това и мултифункционален кожен волан с лостове за управление, както и електрически регулируеми седалки ergoComfort за водача и пътника до него с фина кожена тапицерия Nappa. Удобните седалките ergoComfort са с цели 14-степенна настройка и са отличени с AGR-щампа, гарантираща изключително висока степен на ергономичност.

Напълно обновения пикап бе представен пред журналисти с тест драйв до Боровец. Там имахме възможност на специално подготвено офроуд трасе да изпробваме възможностите му.

Amarok веднага прави силно впечатление на терена и не може да е друго защото е във версия с 224 к.с. от мощният 6-цилиндров 3-литров турбодизелов двигател от Ауди.

Това е напълно достатъчно, дори в случай, че е максимално натоварен. Функцията Overboost,  може да вдигне мощността на двигателя с допълнителни 15 кВт според пътната ситуация.

Маршрута ни от София до Боровец бе по магистралата, покрай Ихтиман, с. Шипочене и Самоков. По време на теста караме по различен терен и настилка, както и офроуд по лош горски път. Независимо от терена обаче возенето е приятно. В същото време възможностите извън асфалта са подчертани и това се дължи на повишения просвет и оптимална стабилност на каросерията с доказалото се във времето задвижване на 4-те колела 4MOTION.

Моделът има 3 различни версии на задвижване в комбинация със съответните варианти на двигатели:

  • задно задвижване
  • 4MOTION с водещо задно задвижване с възможност за включване на преден мост и понижаващи предавки в комбинация с ръчна скоростна кутия
  • 4MOTION с перманентно задвижване на четирите колела чрез Torsen диференциал в комбинация с 8-степенна автоматична трансмисия.

Управлението на колата също прави впечатление като леко и прецизно. Това се дължи на системата Servotronic, която е нова за Amarok и се предлага като серийно оборудване за Европа. Нови 17-инчови спирачни дискове на предната ос и 16-инчови дискове на задната ос при двигатели над 150 кВт осигуряват пък сигурно владеене на пикапа. Автоматичната мултиколизионна спирачна система, която спечели множество награди, също е част от серийното оборудване.

Никой друг пикап не предлага толкова широко пространство между арките на колелата: товарната ширина от 1222 мм позволява напречното натоварване на европалет. Товарната платформа впечатлява още с 2.52 м2 товарна площ и големи размери – например с 508 мм висока товарна стена и нисък товарен кант – 780 мм. Полезният товар достига до един тон в зависимост от избраното оборудване. Някои варианти на Amarok ще позволяват теглене на ремарке с обща маса до 3.5 тона.

Накрая, но не на последно място трябва да се отбележи, че цялата тази техника си има цена и тя започва от 85 200 лв. Премиум моделът Aventurа  поставя стилен акцент със спортен ролбар и хромирани прагове с LED осветление. Опционалното матово лаково покритие Indiumgrey и Ravennablue придават още по-мъжествен вид на автомобила, също както и двете двойно хромирани лайстни и Bi-Xenon фаровете отпред. А цената в този случай набъбва до над 104 500 лв.