Нико Мюлер се присъедини към проекта на Пежо в WEC. Швейцарецът ще си партнира с Лоик Дювал и Густаво Менезес. Вчера той обяви, че прекратява взаимоотношения си с Ауди в DTM и всякакви други автомобилни шампионати. 30-годишният състезател прекара девет поредни сезона с марката от Инголщат, преди да реши да отвори нова глава в кариерата си.
🚨 And then there were seven!
Nico Müller joins Team Peugeot TotalEnergies! Welcome to the family, @nico_mueller!
Learn more:
🇫🇷 https://t.co/MMgxTFCRQx
🇬🇧 https://t.co/sZqjYpJFPp@FIAWEC | #Peugeot9X8 | #PioneeringPerformanceAgain pic.twitter.com/5sf1jhU6Mc— Peugeot Sport (@peugeotsport) September 15, 2022
Подобно на Рене Раст, Мюлер трябва да бъде част от програмата на Ауди в WEC и IMSA. Германският производител започна създаването на нов прототип от класа LMDh, но миналия месец окончателно спря този проект. Вместо това Ауди реши да влезе във Формула 1 когато влязат в сила новите технически правила за задвижващите системи.
Мюлер ще заеме овакантеното място на Кевин Магнусен в прототип №94. Датчанинът реши да се върне в отбора на Хаас в F1. От своя страна Пежо обяви резервният пилот Джеймс Роситър за временен заместник на Магнусен. Британецът кара новия хиперавтомобил в Монца и Фуджи.
В официалното изявление на Пежо Спорт се обяснява, че швейцарецът ще започне работа по тестовете и развитието на 9X8 тази година. Също така не се не изключва възможността той да се присъедини към състезателния състав за финала на WEC в състезанието 8 часа на Бахрейн.
Мюлер заяви, че желанието му да се бори за генералното класиране в 24-те часа на Льо Ман е обяснило решението му да напусне Ауди. След решението на германската марка да прекрати проекта си в клас LMDh, той е решил да се присъедини към Пежо.
„Мечтата ми от много години е да се състезавам в Льо Ман за победа в генералното класиране. След като получих предложение от Пежо и започнах да опознавам хората малко по-добре, разбрах, че компанията е отдадена на това да се справи добре и да спечели това легендарно състезание“, сподели Мюлер.
„Веднага се заинтересувах и бях мотивиран да се присъединя към този екип. Когато се появи възможност, изобщо не се поколебах и взех правилното решение.
Мюлер обясни, че контактът с Пежо е бил осъществен преди близо три месеца. Опитният швейцарец е разговарял и с други производители, които ще участват във висшия клас в WEC през 2023 г.
„Честно казано, всичко започна с несигурността около проекта LMDh на Ауди. Моята цел беше да участвам в Льо Ман. Честно казано първоначалният план беше да го направя с Ауди. Заради това подписах договор и трябваше да участват в развитието на новия хиперавтомобил“, каза Мюлер.
„След като стана ясно, че този план не е толкова надежден, колкото се надявах, отворих уши и започнах да търся други опции.“
Той обясни, че е прекратил споразумението си с Ауди по взаимно съгласие. Също така добави, че раздялата с марката от Инголщат е приятелка и без лоши чувства.
Hear from our new driver @nico_mueller, who has a message for you! pic.twitter.com/bi5NmLyMM6
— Peugeot Sport (@peugeotsport) September 15, 2022
Техническият директор на Пежо Спорт Оливие Жансон определи Нико Мюлер като впечатляващ пилот, който има огромен опит в различни серии.
„Тази година той кара прототип LMP2. Видяхме как той демонстрира скоростта и постоянството, които Team Peugeot TotalEnergies търси от своите пилоти“, каза Жансони.
Освен привличането на Мюлер, Пежо потвърди, че Роситър остава в ролята на тестов и развоен пилот и през 2023 г.
Освен WEC, Нико Мюлер ще се върне във Формула Е. Швейцарецът ще бъде съотборник на Робин Фрайнс в екипа на Team Abt.