Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Никола Томбазис: Все още има сериозен потенциал за развитие на изпускателните системи

Никола Томбазис: Все още има сериозен потенциал за развитие на изпускателните системи

47
0
Фернандо Алонсо

Две ще са основните области на развитие през сезон 2013 г. – гумите и изпускателните системи, заяви главният конструктор на Ферари Никола Томбазис. Седмица преди началото на първия състезателен уикенд от календара (в Австралия на пистата Албърт парк) той сподели също така, че понастоящем Скудерията е значително по-добре подготвена в сравнение със темпото отпреди 12 месеца.

През сезона ще има новости в изпускателните системи. Разликите може да не са видими, но могат да дадат значително подобрение. Ние, разбира се, няма да сме единствените, които ще работят в тази област – другите също ще го сторят. Малко по малко възможността за иновации намалява заради постоянството на правилата, но точно при изпускателните системи все още има сериозен потенциал за развитие – каза Томбазис.

Той обясни също така, че с напредъка в симулациите тестването на нови компоненти по време на уикендите ще е по-сложно и трябва да се търси вариант за изпитания, който да не влияе върху подготовката за квалификации и състезания.

Що се отнася до гумите, то трябва да се внимава с износването им. Това ще е особено важно, тъй като скоростта в един бърз тур не е единствения фактор (за добро представяне) – продължи конструкторът. – В сравнение със ситуацията опреди година пък оценката е ясна: определено ще започнем по-добре сезона. Наясно сме, че поради различни причини развитието ни през втората половина на 2012-та се забави. Съперниците ни продължиха напред и разликата нарасна значително, особено през лятната пауза. Бяхме стигнали на 0,3 сек от най-бързите, а в Бразилия се оказахме на 0,8. Тази година имаме ясен план за развитието. Пакетът за Мелбърн проработи според очакванията ни, нямаше неочаквани проблеми, но все още е трудно да кажем къде се намираме спрямо съперниците, така че е по-добре да не спекулираме. Едва ли е изненадващо, но според мен в битката ще участват – освен нас – Ред Бул, Макларън, Лотус и Мерцедес. Надяваме се да сме в състояние да се борим в челото, но никой не може да бъде пренебрегван: шампионатът се състои от 19 старта и дори определен отбор да не започне добре шампионата, може да навакса.

Шефът на Ферари Стефано Доменикали допълни, че правенето на заключения дори след квалификацията в Австралия ще е прибързано, тъй като то е само началото на едно дълго пътешествие, което ще приключи чак през ноември.

– Представянето на Албърт парк обаче може да се смята за важно, тъй като ще даде представа кой къде се намира. Очаквам отборите, финиширали на топпозиции в Сао Пауло (миналата година) да повторят това в Мелбърн, а разликите помежду им може би ще са по-малки. Кои са факторите, които ме убедиха, че Ферари направи крачка напред? Новата бизнес структура, работни методи, модификациите на оборудването ни, постоянството в резултатите и видяното в последните тестове. Сигурен съм, че Ферари ще се бори до края. Подиум в Австралия би бил добра база, върху която да изградим необходимия ни успех – допълни Доменикали.