Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Норис начело и в последната свободна тренировка в Джеда

Норис начело и в последната свободна тренировка в Джеда

1866
0
Ландо Норис
Ландо Норис; снимка: Макларън

Ландо Норис бе най-бърз и в последната свободна тренировка през уикенда за Гран при на Саудитска Арабия. Пилотът на Макларън бе само с 0,024 сек пред съотборника си Оскар Пиастри. Трети – на 0,627 сек – бе Джордж Ръсел с Мерцедес.

52 градуса бе температурата на пистата в началото на последния час за подготовка преди квалификацията за Гран при на Саудитска Арабия. Тази на въздуха бе 29 градуса. Габриел Бортолето пръв излезе на пистата след отварянето на питлейна. Той загуби цялата втора тренировка в петък, защото от тима му Заубер откриха теч на гориво точно преди сесията и нямаше как да открият какъв е проблема, камо ли да го оправят навреме, за да може бразилецът да кара. В останалите боксове повечето пилоти изобщо не бързаха.

Бортолето бе с гуми медиум. От Астън Мартин започнаха работа с хард, а Джак Дуън – със софт

Първото време бе дадено от Бортолето – 1:32.160 мин. Освен него, Дуън и състезателите на Астън Мартин на пистата все още нямаше други състезатели. Дуън подобри времето на пилота на Заубер с над 1,5 сек до 1:30.613 мин. 5 минути след началото състезателите на Хаас се появиха на трасето – с гуми софт. Фернандо Алонсо и Ланс Строл смениха харда с медиум.

Десетина минути след старта на сесията Люис Хамилтън и Шарл Льоклер излязоха със софт. Седемкратният световен шампион каза след петъчните тренировки, че ще се бори да влезе в топ 10 в квалификацията. Той обясни по-рано, че ще трябва да направи доста драстични промени в стила си на каране, за да се напасне към болида на Ферари. От Макларън също стартираха работата си с най-меките гуми, предоставени от Пирели на отборите от Формула 1 за уикенда в Джеда.

Оскар Пиастри оглави класирането с 1:29.118 мин. Ландо Норис даде второ време – на 0,085 сек от съотборника си. В следващите минути Макс Верстапен (също със софт) излезе пръв с 1:29.077 мин (-0,041 сек спрямо времето на Пиастри).

Льоклер на свой ред бе най-бърз, и то с 0,217 сек в сравнение с Верстапен. Хамилтън бе четвърти в подреждането – пред Норис. Исак Хаджар се обади по радиото да поиска при прибирането му да махнат системата за напитки. Причината бе проблем с нея, заради който имаше течност в каската.

„Буквално лети из шлема. Дразнещо е“, обясни френският пилот на Рейсинг Булс.

Пиастри се върна на първото място с 1:28.605 мин

При първите опити на пилотите на Мерцедес (със софт) Джордж Ръсел записа шесто време, а Андреа Кими Антонели – десето. В следващия момент Норис излезе втори и бе на 0,158 сек от съотборника си.

Почти в средата на тренировката Юки Цунода най-после излезе на пистата. До този момент механиците на Ред Бул работиха по болида му. Първата работа на японския пилот на трасето бе да благодари на екипа за това, че му оправи автомобила.

Верстапен даде трето време малко сред средата на сесия. Пилотът на Ред Бул се доближи до Пиастри на 0,207 сек. Температурата на пистата бе паднала до 48 градуса. Льоклер измести Верстапен от третото място. В тази част на сесията всички работеха с гуми софт. Ръсел даде най-добри три сектора и даде 1:28.214 мин. Точно зад него вървеше Пиастри, чието темпо бе невероятно – австралиецът подобри постижението на пилота на Мерцедес с 0,701 сек! Норис след това излезе втори – на 0,158 сек зад съотборника си.

15 минути преди карирания флаг редът бе Пиастри, Норис, Ръсел, Алекс Албон, Верстапен, Цунода, Антонели, Льоклер, Сайнц, Беърман. След това Льоклер излезе четвърти.

Към края на тренировката Норис направи нов бърз опит и с най-бърз първи сектор изпревари Пиастри с 0,024 сек. Температурата на пистата продължи да пада и 7 минути преди карирания флаг вече бе 46 градуса.

„Просто нямам сцепление. Не знам…“, каза по радиото Хамилтън.

Норис остана начело до края на третата, последна свободна тренировка в Джеда. Пиастри бе втори, следван от Ръсел, Верстапен, Льоклер. Албон бе шести пред Карлос Сайнц, Пиер Гасли, Цунода, Антонели.