Начало Автомобили Нова спортна Астра

Нова спортна Астра

20
0

Най-вълнуващият автомобил, носил някога името Астра, лансира Опел тази пролет. Това определението използва самата фирма за най-новата версия в популярното семейство, означена с GTC. Буквите идват като съкращение на името Гран Туризмо Компакт. То пък подсказва характера на модела – спортен, динамичен, но не голям.

Чертите са заострени. Формите хармонират с характера на колата в гамата, в която има агрегат с 200 к.с.

Самите форми са съчетани и с функционалността на колата, важна част от която например е намаленият клирънс в сравнение с останалите модели Астра. GTC стои на пътя с 15 мм по-ниско. Това дава оптично усещане за скорост отвън, но и сигурност на пътя.

Едно от най-интересните решения в спортната Астра е челното стъкло.

То се простира от края на предния капак чак до линията на средните странични колони и предлага специфично усещане за свобода.

Естествено новият модел разчита на специалните настройки на окачването – IDS с ESP, тракшън контрол и спирачна система ABS с асистенция за внезапно спиране. При желание може да бъде поръчана забележителната система за активно окачване на Астра, също със специфични характеристики на амортисьорите.

Може да се избере с бутон на арматурното табло спортен режим на движение, при който наред с начина на работа на окачването се променя и времето за реакция на педала на газта. Променя се и чувствителността на кормилната система. Макар колата да се лансира с акцент върху скоростта и чистата динамика, гамата е по-богата и предлага и по-умерени варианти.

На разположение са цели 5 бензинови агрегата от 90 до 200 к.с. и 4 модерни дизела – CDTI Комън Рейл от 1,3 до 1,9 литра с мощности пак от 90 до 150 к.с. Най-силните версии са съчетани нова, разработена съвместно с ФИАТ 6-степенна предавателна кутия, с която динамичното шофиране е гарантирано.

Нивата на оборудване също са разнообразни – общо 4 на брой.

В базата на всички е включен пакетът SAFETEC, със специалната система на интеграция – шаси – окачване ESP, тракшън контрол и АBS.

На разположение е също така система за освобождаване на педалите при удар, активни облегалки.

Специална нова разработка за движение на предните седалки улеснява качването на задните. Въпреки че е спортна като цяло, Астра GTC все пак остава и един достатъчно функционален модел, което е важно за Опел и Астра в частност. Багажният обем е 380 литра, но задните седалки са делими в съотношение 60 към 40 и това позволява пренасянето и на повече товар. Има и възможност за разделяне 40 към 20 към 40, което е интересна опция. Астра GTC ще се произвежда в завода на Дженеръл Мотърс в Антверпен (Белгия), който претърпя сериозна модернизация.