Начало Автомобили Новата Соната представена у нас

Новата Соната представена у нас

15
0

Най-големият корейски производител Hyundai определено е в подем. През 2005 г. се очаква поредният ръст в продажбите и за това трябва да допринесе особено новата Соната. Видяхме я през миналата седмица официално и у нас.

Моделът е шестата генерация в популярната фамилия от дебюта й през 1985 г. и определено има най-добрия дизайн правен от корейци досега за него.

Формите са чисти и очевидно компанията напипва правилния път и в тази посока. Досегашните кръгли фарове са заменени с по-строги и елегантни правоъгълни тела, които имат и ксенонови лeщи.

По-стръмен е станал наклонът на радиаторната решетка, намалял значително е и хромът. Предният капак е релефен, с модерен V-образен профил.

Задната част също е променена значително, без да блести с излишни оригинални елементи. Като цяло колата изглежда динамично и стилно. Моделът остава класически седан, но е изграден върху нова платформа.

Тя ще бъде използвана и за други версии като купе и комби.

Новата платформа е позволила размерите да бъдат увеличени в сравнение с тези на предшественика– дължината вече е 4,80 м, с 6 см повече от преди. Базата е удължена с 3 см и достига 2,73 м.

Окачването е изцяло ново – отпред е с двойни носачи, отзад е многораменно, което пък би трябвало да доведе до значително подобрение на пътното поведение.

Салонът е просторен, а мястото на водача предлага подобрен комфорт и удобство. Тапицерията на таблото е решена в два цвята (черно отгоре и кремаво в долната част), което придава по-луксозен вид на интериора. Материалите не са по-лоши даже и от по-скъпите европейски модели в класа. Естествено е наличието и на “дървени” апликации. Приборите светят в жълто на сив фон, а стрелките са червени, което е доста интересно решение. Прави впечатление, че интериорът е оформен доста семпло, но лаконично. Така например блокът за управление на климатика се състои от два въртящи се бутона, четири клавиша и дисплей – елементарно и удобно за употреба.

Нивото на оборудване е на непознат досега стандарт за корейски автомобил. В базовото оборудване и списъка с опции са намерили място неща като: регулируем волан, шест въздушни възглавници и надуваеми завеси, активни подглавници, преден подлакътник, електронна стабилизираща система ESC, парктроник, навигация, аудиосистема с чейнджър за шест диска.

За качеството на изработка говори и фактът, че вратите са затварят без характерния преди шум.

Това, с което със сигурност трябва да се гордеят корейците, са двигателите.

Новата гама мотори започва с 2,4-литров бензинов агрегат с мощност 161 к.с. Той е изцяло алуминиев, с балансиращи валове и променливо газоразпределение. Топверсията се задвижва от също нов 3,3-литров V6 от гамата Lambda с 233 к.с. Той също има променливи фаза на газоразпределение, но разполага и с променлив по дължина смукателен колектор. Агрегатът разполага с доста висока тяга от близо 300 Nm. В края на тази година се очаква и появата на така важния за европейския пазар дизелов мотор, който ще бъде с директно впръскване на горивото система Common Rail. Той е 2,0-литров ще разполага с мощност от 135 к.с. Комбинира се с 6-степенна механична скоростна кутия.

Планираните продажби до края на тази година възлизат на 230 000 автомобила, което е една наистина амбициозна задача. Но не и неизпълнима за Hyundai, който е устремен към завладяване на нови висоти.