Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новите инвестиции в Алпин ще са за спонсори, лицензиране, мърчандайз, но и...

Новите инвестиции в Алпин ще са за спонсори, лицензиране, мърчандайз, но и за съоръжения и оборудване

429
0
Пиер Гасли, Алпин
снимка: Алпин

Новите инвестиции в Алпин ще бъдат инвестирани в проекти извън работата по болидите на тима за Формула 1, но част от тях ще са за ново оборудване, заяви Лоран Роси. CEO-то на френския бранд, който отговаря и за екипа в Гран при, коментира как ще бъдат разпределени 200 милиона евро. Средствата идват от продажбата на 24% на тима от Енстън. Поделението във Вири Шатийон остава изцяло собственост на Рено Груп.

„Те ще ни помогнат да монетаризираме. Тоест няма да работят по чисто спортните неща. Очевидно е, че хората в Енстън знаят какво правят, както и тези във Вири Шатийон. И те ще продължат работата си. Новите инвестиции ще помогнат да увеличим приходите си. Гости, спонсори, лицензиране, мърчандайз. Свръх всичко, което сме планирали“, обясни Роси.

„Част от средствата ще бъдат реинвестирани в съоръжения, инструментариум и оборудване. Това е част от план, който бе задействан още преди присъединяването на RedBird, който наричаме „Планински катерач“. Ще наемем 80 души. С тези инвестиции просто ще подсилим плановете си, ще ги ускорим допълнително – в рамките на бюджетния лимит, разбира се“, допълни CEO-то на Алпин

„Отборът върви напред. Преди две години бяхме на далечната шеста позиция. Миналия сезон завършихме четвърти. Началото на настоящата състезателна година бе малко сложно, но нещата се подредиха и сега можем да продължим по пътя си. Имаме пътна карта. Прогресът се гради стъпка по стъпка, защото отнема време да се открият хора, да се отделят ресурси, които да помогна на екипа ни, който е по-малък от топ отборите. Така че ние просто ще продължим да растем, докато постигнем подобни структури. Начинът на работа има значение. Ние вярваме, че подходът ни ще ни се отплати, защото разполагаме с необходимата експертиза“, каза още шефът на Алпин.

Корпоративното изявление е типично за Роси, който от момента, в който пое изцяло бранда Алпин, се опитва да ръководи почти изцяло отбора във Формула 1. Французинът – макар да е инженер – през голяма част от кариерата си работи като мениджър. Разправията с Ален Прост при напускането на четирикратния световен шампион от екипа, в който бе съветник, демонстрира много отчетливо отношението на Роси. Фиаското с Оскар Пиастри и Фернандо Алонсо в голяма степен също се дължи на него заради изискването да управлява и отношенията с пилотите. Роси бе човекът, който предложи на испанеца договор за година с опция за допълнителен сезон и основанието, че бил твърде възрастен. Същевременно не даде контракт на Пиастри, което го остави свободен да подпише с Макларън.

„Никой не е незаменим и разбира се, аз не съм нещо повече от който и да е друг човек. Взаимоотношенията обаче ставаха все по-сложни. Чувствах, че има много ревност. Лоран иска да е сам, никой да не му влияе. Търси светлината на прожекторите“, заяви Прост ден, след като Роси наруши договорката им и самостоятелно обяви освобождаването на четирикратния F1 шампион

Роси продължава с този начин на управление и през 2023 г. Той публично нападна отбора по-рано през годината и постави под натиск Отмар Шафнауер, който дойде в Алпин в началото на 2022 г. Плановете на Роси за растеж и битка за по-предни позиции, подиуми и дори победи обаче, както и тези на Рено преди това, така и не се осъществяват.