Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новите по-дълги и тежки коли ще са трудни за каране в Монако

Новите по-дълги и тежки коли ще са трудни за каране в Монако

2212
0
Гран при на Монако, Монте Карло
снимка: Пирели

Иван Тенчев, Монако

Новите по-дълги и тежки болиди ще бъдат много трудни за управление по улиците на Монте Карло. Изпреварванията ще стават вероятно още по-сложно въпреки промените в правилата и по-малките турбулентни опашки

Това е основна тема в първия ден от уикенда за Гран при Монако. За разлика от предишната ера днес (четвъртък) няма тренировки в княжеството. Тимовете следват стандартен ритъм, както във всяка друга Гран при, но все пак сесии започнаха за Формула Рено Алпин, Порше Къп и Формула 2. След последните промени в правилата за тази година дължината на колите се увеличи, както и теглото. Колкото по-дълги са каналите на Вентури в пода, толкова по-голямо може да стане притискането. Поради тази причина регламентът ограничи разстоянието между осите на 3,60 метра, а фиксира минималния размер на 3,46 м.

Все още няма публикувани данни, но се твърди, че колите на всички водещи екипи са на горната граница, докато други, като Алфа Ромео, са с по-къса база. Това им помагаше да имат по-малко подскачане в бързите участъци на пистите в надпреварите до момента, а сега биха могли да имат и по-добра повратливост. Предните надвеси също са регламентирани, а новите 18-инчови гуми не помагат и на видимостта. В тренировките на Формула 2 станаха серия от инциденти, като на Раскас под пресцентъра се получи истинско задръстване. Теглото на автомобилите също може да е проблем при евентуални удари в мантинелите, защото сега са много по-тежки. Минимално на кантара са 798 кг, с над 40 повече от преди година и с над 173 кг спрямо началото на века. Само кокпитът тежи 100 кг заради новите изисквания за сигурност.

На един от първите брифинги днес след обяд в Монако Кевин Магнусен заяви, че сега увличането на колите в завоите около басейна и не само там ще е много по-голямо и грешки ще се допускат още по-лесно

Датският пилот допълни, че денят почивка ще му липсва, но очевидно нищо вече не е същото, макар че явно тази година пистата ще е претъпкана. Билети на практика изобщо няма. Дори най-скъпите по 850-1000 евро вече са изчерпани, макар че с новите коли състезанието ще е почти сигурна процесия.

Шефът на Кевин в Хаас Гюнтер Щайнер заяви, че 90% от битката ще се реши в събота. Той не се наема да прогнозира какво е съотношението на силите, защото тази година третият сектор в Барселона може би няма да е най-точният ориентир.