Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новите задвижващи системи в F1 ще достигнат границата от 1100 к.с.

Новите задвижващи системи в F1 ще достигнат границата от 1100 к.с.

2505
0
F1 2024
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Новите задвижващи системи в F1 ще достигнат границата от 1100 к.с. Това заяви Никола Томбазис. Гръцкият инженер беше напълно категоричен, че следващите турбо-хибридни агрегати ще бъдат с поне 100 к.с. по-мощни от настоящите.

F1 навлиза в нова ера през сезон 2026. Световният шампионат ще използва напълно нови задвижващи системи с повече електрическа мощност. Разпределението между двигателя с вътрешно гореше и хибридните системи се очаква да бъде около 50/50.

Производителите в F1 никога не посочват точната мощност на своите агрегати. Предполага се, че настоящите двигатели са с мощност около 1000 к.с. Преди време тимът на Алпин намекна, че разполага с двигател, който има „повече от 950 к.с.“ Но от друга страна, задвижваща система на Рено изостава с поне 25 к.с. спрямо тези на останалите производители- Ферари, Мерцедес и Хонда

Настоящите правила за задвижващите системи в F1 бяха въведени през 2014 г. През 2022 г. ФИА замрази тяхното развитие до края на следващия сезон. По-късно федерацията  обяви и нови правила за силовите агрегати за 2026 г. с повече електрификация. Тази промяна накара производители като Ауди и Форд да обявят присъединяването си в F1.

Още от миналата година се говори, че новите задвижващи системи ще бъдат с още по-голяма мощност благодарение на повечето батерии. Според председателят на Комисията за едноместни болиди Никола Томбазис, следващите двигатели ще бъдат с мощност от порядъка на 1100 к.с.

„Мощността ще се увеличи приблизително с около 100 конски сили“, каза Томбазис пред официалния канал на F1.

Миналата седмица ФИА разкри първите подробности за новите шасита за 2026 г. Томбазис заяви, че промените са необходими, тъй като новите задвижващи агрегати няма да са добре пригодени към сегашните шасита.

„Максималната мощност ще се повиши, тъй като голяма част от нея вече ще бъде електрическа. Това обаче не може да продължи толкова дълго“, обясни Томбазис. „Ето защо към края на правите трябва да имаме автомобили с по-ниско аеродинамично съпротивление, което е постигнато с тези технически правила.“

„Автомобилите от сегашното поколение имат твърде голямо съпротивление и затова при сегашните автомобили ще има известно намаляване на скоростта към края на правите. Смятаме, че сме решили този проблем за новите автомобили.“

Някои анализатори и специалисти прогнозират, че новите F1 автомобили ще бъдат драстично по-бавни от сегашните. Един от директорите на отбори дори прогнозира, че те ще бъдат малко по-бързи от автомобилите в F2. В момента машините от поддържащия шампионат са с около 11-12 секунди по-бавни от тези в F1

Томбазис не е съгласен с мненията на някои шефове на отбори. Гръцкият инженер очаква, че автомобилите няма да бъдат значително по-бавни от сегашните.

„Автомобилът, който имаме на нашите симулации, е малко по-бавен, но не с много“, обясни той. „Може би с няколко секунди или нещо от този род.“

„Ние продължаваме да се ангажираме много с отборите. Планираме да обсъждаме и различни мерки, които може би ще увеличат малко представянето. В това отношение не очаквам разликата да е все едно ден и нощ. Вярвам, че ще е в рамките на допустимото. На някои писти малко ще бъде по-малка, на някои малко по-голяма, но все пак в границите на допустимото“, каза още Томбазис.

Томбазис добави, но по-голямата ефективност не е единствената цел на следващите правила.

„Ясно е, че F1 трябва да бъде върхът на моторспорта. Не е толкова трудно да се направи по-бърз автомобил, стига човек да иска. Имаме много регулации, които ограничават колко бързо може да се движи автомобилът.“

„В рамките на два дни можем да напишем правила, които да направят колите по-бързи с 20 секунди на обиколка, ако разбирате какво имам предвид.  На практика скоростта и времето за обиколка всъщност не са крайно важни.“

„Искаме автомобилите да бъдат предизвикателство за каране и да бъдат тест за най-добрите пилоти в света. Да направиш по-бърз автомобил не е толкова трудно, освен ако не си ограничен от правилата“, завърши Никола Томбазис.