Начало Избрани Новият асфалт и горещото време в Маями ще подложат на истинско изпитание...

Новият асфалт и горещото време в Маями ще подложат на истинско изпитание гумите на Пирели

1816
0
Гран при на Маями 2023
снимка, Пирели

Гран при на Маями е пети кръг от сезон 2023 във Формула 1. Състезанието се провежда на улична писта в едноименния град, разположена близо до Хард Рок Стейдиъм.

Маями е едно от последните попълнения в календара на Формула 1. Първото издание на надпреварата се състои през 2022 г. и бе спечелено от Макс Верстапен с Ред Бул. Включването на крайморския град в графика на спорта е част от експанзията на територията на САЩ откакто Либърти Медия пое контрола над F1 в началото на 2017 г.

Времето по време на уикенда в Маями се очаква да бъде горещо и с висока влажност. Високите температури и влажността на въздуха не са необичайни за южната част на Флорида.

В петък се очаква много слънце и температури до на въздуха до 31 градуса по Целзий, докато тези на трасето ще бъдат много по-високи. Денят се очаква остане сух с умерен източен вятър.

Подобни условия се очакват и в събота. В следобедните часове обаче вероятността за локални дъждове или гръмотевични бури се увеличава.

По време на състезанието в неделя се очаква повече слънце. Но от друга страна вероятността за валежи е по-голяма, отколкото в началото на уикенда в Маями. Това увеличава риска от дъжд по време на Гран при на Маями, която ще се проведе 15:30 ч. местно време (22:30 българско). Атмосферните условия ще бъдат следени внимателно от всички отбори от Формула 1.

Пирели ще предостави средните по твърдост продукти от гамата си- С2, С3 и С4. Те са съответно хард, медиум и софт. Този избор бе използван от Пирели и в уикендите в Джеда и Мелбърн, които също се проведоха на временни писти.

Най-използваните гуми на Пирели в състезанието през 2022 г. бяха средни и твърди. Повечето пилоти на грида изкараха надпреварата в Маями с едно спиране в бокса.  Състезанието беше неутрализирано два пъти с кола за сигурност и виртуална кола за сигурност, което позволи на някои отбори да направят допълнителен питстоп.

Пистата в Маями дебютира в календара през 2022 г. и минава покрай Хард Рок Стейдиъм. Именно там ще бъде разположен падокът на F1. Същевременно помещенията за гости на отборите ще бъдат разположени на игрището за американски футбол, където обикновено играе Маями Долфинс

Еволюцията на пистата в Маями е доста сериозна. Липсата на достатъчно поддържащи серии също ще бъде сериозен фактор заради отлагането на по-малко каучук.

Организаторите на Гран при на Маями преасфалтираха напълно цялото трасе. Предишната повърхност, съставена от варовик и гранит, е била обработена с мощни водни струи. Новата настилка е неизвестен фактор. Тя ще бъде анализирана от хората на Пирели. по време на инспекцията на пистата, която ще се проведе по-късно днес.

характетистики на пистата в Маями
снимка, Пирели
налягане в гумите на Пирели
снимка, Пирели

Миналата седмица в Баку отборите имаха много малко време, през което да изпробват новостите по автомобилите си поради дебюта на новия спринтов формат. В Маями всички ще се върнат към по-традиционен график с три свободни тренировки преди квалификацията и състезанието.

„Този уикенд Формула 1 ще се състезава в Маями. Тук ще се проведе първият от общо три старта в САЩ през тазгодишния календар, наред с традиционното вече състезание в Остин и дългоочакваното събитие в Лас Вегас. Не за първи път шампионатът провежда три Гран при в САЩ в една и съща година. Никога досега нашият спорт не е оказвал такова влияние върху американската публика. Това до голяма степен се дължи на ангажимента, поет от Либърти Медия“, сподели Марио Изола.

„По време на първото състезание, проведено на пистата около стадион „Хард Рок“, гумите се държаха според очакванията на асфалта, който имаше доста специфични характеристики. Това беше най-вече поради много високата „микрогрубост“, продължи Изола. „Знаем, че пистата в Маями вече е напълно преасфалтирана. Ще трябва да проверим това по време на обичайната инспекция, която предшества началото на уикенда и ще видим дали ще има някакви значителни промени в характеристиките й. Пистата в Маями изисква средни нива на притискане, тъй като има голямо разнообразие от завои, но и много дълга права. Решихме да предложим средните по твърдост гуми в гамата (C2, C3 и C4), също и поради факта, че можем да очакваме много високи температури. Миналата година асфалтът достигна почти 60 градуса по Целзий“, заключи спортният директор на Пирели за F1.