Начало Избрани Новият болид на Уилямс е еволюция на този от 2022 г.

Новият болид на Уилямс е еволюция на този от 2022 г.

908
0
Уилямс FW45
Уилямс FW45; снимка: Уилямс

Новият болид на Уилямс е еволюция на този от 2022 г. Британският отбор потвърди, че тазгодишният автомобил ще бъде с подобна концепция като миналогодишния, която обаче ще има някои забележими промени.

Уилямс представи разцветката на FW45 в началото на седмицата. Екипът от Гроув ще покаже за първи път истинския си автомобил по време на шейкдаун на пистата Силвърстоун, който ще се проведе на 13 февруари.

Легендарният британски екип се надява да направи крачка напред през сезон 2023. През зимата в Уилямс настъпиха няколко сериозно промени. Тогава отборът бе напуснат от своя шеф Йост Капито, както и от техническия директор Франсоа-Ксавие Дьомезон.

Миналия месец Уилямс привлече Джеймс Ваулс. Британският специалист ще заеме мястото на Капито. До момента Ваулс бе главен стратег на Мерцедес, а преди това е работил в отборите на БАР, Хонда и Браун GP.

Идването на Ваулс трябва да помогне на Уилямс да започне своето „възраждане.“ Легендарният британски отбор зае последното място при конструкторите през 2022 г. Всички в Гроув се надяват, че са отстранили някои от слабите места на миналогодишния болид и са се доближили до отборите пред тях.

Ръководителят на отдела за представяне на автомобилите на Уилямс Дейв Робсън обясни, че FW45 има някои забележими видими разлики. Въпреки това колата запазва концептуалното мислене, присъщо на миналогодишната версия.

„От философска гледна точка това е еволюция. Очевидно промените в регулациите около пода доминират в някои от аспектите на колата. Другото различно нещо, което ще откриете, е малка актуализация на кутии на радиаторите, който е еволюция на това, което използваме за първи път в пакета с актуализации на Силвърстоун [през 2022 г. ]“, сподели Робсън.

„Тогава бяхме малко ограничени от разположението на радиатора и не искахме да го променяме изцяло. Сега обаче имахме възможност да поработим върху това и да подредим нещата по малко по-различен начин. Те вероятно са основните видими неща на колата за тази година. Но от философска гледна точка това е чиста еволюция на болида от сезон 2022.“

Първият тест на новия FW45 ще се проведе на пистата Силвърстоун в понеделник. След това е планиран още един снимачен ден в Бахрейн преди единствения предсезонен тест за 2023 г.

Междувременно Алекс Албон заяви, че в Уилямс са напълно наясно с това какви са били слабостите на миналогодишния болид, както и кои области трябва да бъдат подобрени.

„Имаше ясни слабости в автомобила. Това засягаше не само мен, но и Ники [Латифи]. Логан [Сарджънт] също караше колата и изпитваше подобни затруднения. Така всички потвърдихме, че в болида имаше доста очевидни слабости“, каза Албон.

„Мога да кажа, че блокирането на предницата при ниска скорост беше доста голям проблем за нас миналата година. Опитваме се да го преодолеем и да разберем защо беше толкова трудно. Искаме да направим най-големите си подобрения именно в тези области“, добави пилотът на Уилямс.

Робсън също така каза, че Уилямс е прекарал много време в опити да намери по-добър баланс между силните си страни при висока скорост/ниска сила на притискане и това, което е необходимо за по-добро представяне при ниска скорост.

„Завоите с ниска скорост и висока сила на притискане със сигурност бяха важни за нас по отношение на спецификацията на автомобила. Смятам, че голяма част от това зависи от характеристиките му и от това как пилотите могат да използват притискащата сила, която има колата. Работихме много в тази насока и си поставихме някои цели.“

„Трудно е да се постави цел за време за обиколка на подобно нещо. Затова е трудно да се сравнява с основната притискаща сила и съпротивление. Но смятаме, че сме си поставили добри цели.“

„Виждаме добър напредък, когато вземем данните от аерокартата от въздушния тунел и ги пуснем в симулатора с пилотите. Но ще видим какво ще се случи. Със сигурност трябва да направим някои подобрения там. Иска ми да мисля, че сме направили точно това“, завърши Дейв Робсън.