Начало Автомобили Новият Honda Jazz пристига в България

Новият Honda Jazz пристига в България

8977
0

Напълно новият Honda Jazz идва това лято в България. Продажбите на модела у нас започват едновременно с тези в другите европейски страни. Автомобилът осигурява лесно, приятно и икономично управление благодарение на технологията e:HEV. Той предлага най-богатия пакет в сегмента си, комбинирайки подобрен комфорт за пътниците, интуитивна технология с безпрецедентна свързаност и дистанционни услуги. Jazz e:HEV играе ключова роля в плановете на Honda – 100% електрическа гама на европейския пазар от 2022 г.

За първи път Jazz ще се предлага изключително в Европа само с хибридно задвижване. Новата система e:HEV прави своя пазарен дебют именно с този модел. Тя включва два компактни мощни електродвигателя, свързани с 1,5-литров атмосферен DOHC i-VTEC, литиево-йонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки.

Сумарната мощност от 109 к.с./80 кВт е в състояние да ускори автомобила от 0 до 100 км/ч за 9,4 сек. Максималната скорост на хибридния Jazz e 175 км/ч. Стандартният модел отделя вредни емисии от CO2 от 102 г/км (WLTP) и изразходва едва 4,5 л/100 км (WLTP), докато за версията с увеличен клиренс Crosstar съответно данните са 110 г/км (WLTP) СО2 и 4,8 л/100 (WLTP).

Хибридната технология e:HEV осигурява три режима на управление:

  • Електрически: задвижващият електромотор черпи енергия директно от литиево-йонната батерия
  • Хибриден: двигателят подава мощност към функциониращия като генератор електромотор, който на свой ред я предава към задвижващия електрически силов агрегат.
  • Режим двигател с вътрешно горене: бензиновият мотор е свързан директно с колелата през заключващ съединител.

При движение в града се редуват електрически и хибриден режим. При шофиране на магистрала се намесва логично двигателят с вътрешно горене, подпомаган от задвижващия електродвигател.

В хибриден режим излишната енергия се складира директно в батериите. Електрическият режим се включва и при намаляване на скоростта, използвайки регенерираната при спиране енергия, която дозарежда батерията.

Превключването между трите режима на шофиране се случва плавно и неусетно за пътниците. Високооборотните електромотори са разработени от Honda и са максимално олекотени и компактни. Задвижващият се „развърта“ до 13 300 об/мин и осигурява максимален въртящ момент до 253 Нм.

Вместо конвенционалната трансмисия е монтирана предавателна кутия с фиксирана предавка, създаваща директна връзка между задвижващите агрегати

Резултатът е плавно предаване на въртящ момент и усещане за линейно управление при ускоряване.

Освен осигурено от системата e:HEV плавно ускоряване и комфорта при управление напълно новият Jazz бе допълнително подобрен по отношение здравината на каросерията и понижаване на силата на триене между частите на окачването.

Новият Honda Jazz запазва водещото си място в класа по отношение на вътрешното пространство. Багажникът му е с капацитет от 298 л и достига до 1203 л със свалени задни седалки. Това е постигнато благодарение разположението на компонентите на хибридното задвижване, както и на централната позиция на резервоара за гориво, непосредствено под предните седалки, което е отново уникално в компактния клас. Благодарение на този подход Jazz запазва неповторимите си задни „магически“ седалки. Патентованата технология на Honda позволява различни техни позиции според желаното пространство за багаж – вдигната нагоре долна част на всяка от тях по отделно, или свалянето на облегалките им до получаването на равен товарен под.

Новият Honda Jazz осигурява безпрецедентна свързаност

Лесният за употреба сензорен LCD дисплей е проектиран така, че да бъде сведено до минимум разсейването на шофьора. Оперативното време за често използваните контролни функции е намалено с 58% спрямо предишните модели.

Интерфейсът на системата съвпада с този на обичайните смартфони. Може да се използва и фирмената технология за споделяне на екрана на мобилен телефон. Дисплеят може да бъде настроен според личните предпочитания.

До свързаните инфоразвлекателни услуги като прогноза за времето, налични места за паркиране, музика, навигация, специфични локации и телефонни услуги се стига чрез сензорни бутони или с гласови команди. В автомобила са инсталирани вградените приложения Android Auto и Apple CarPlay, налични чрез безжична връзка или с помощта на USB кабел. За първи път новият Jazz e наличен с WiFi Hotspot.

Свързаните услуги и приложения могат да бъдат управлявани и с помощта на гласови команди чрез така наречения личен асистент (Honda Personal Assistant)

Дебютирал в революционния електромобил Honda e, интуитивният помощник е наистина умно решение с изкуствен интелект (AI), който борави с естествени, умни инструкции на базата на разговорите и контекста за достъп до редица онлайн услуги. Може да се активира лесно с помощта на израза „OK Honda“, последвано от въпрос или инструкция. Отговорът на автомобила е придружен от напомняща човешко лице абстрактна рисунка, която се появява на дисплея.

Новият Honda Jazz идва напълно оборудван още от базовото си ниво с всички асистенти и системи за активна безопасност, обединени под името Honda Sensing. Моделът разполага и с допълнителни подобрения. Нова разработка е предна широкоъгълна камера. Система за автоматично спиране в града вече е способна да разпознава пешеходци, велосипедисти и др. нощем. Нещо повече – тя вече прилага спирачно усилие, за да избегне удар, когато автомобил пресече пътя на вашия Jazz перпендикулярно, или в случай на завой при пресичане на пътя на насрещно движещ се автомобил.

За първи път в оборудването на Jazz Honda въвежда адаптивен автопилот и асистент за спазване на пътната лента

Както и система против напускане на пътното платно. Информацията за мъртва точка на видимостта със следене на напречния трафик е стандартна в ниво на оборудване Executive.

Не по-малко важна за Honda e пасивната безопасност. В случая пътниците разчитат на десет въздушни възглавници, включително и иновативна централна, вградена в задната част на облегалката на шофьора и надуваща се странично в случай на удар. По този начин тя предпазва главите на пътниците в случай на удар.