Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новият Мерцедес F1 W03 ще е по-дълъг и тесен

Новият Мерцедес F1 W03 ще е по-дълъг и тесен

29
0
F1 W03,Гран при,Мерцедес

Новият болид на Мерцедес Гран при – F1 W03 за предстоящия сезон във Формула 1 ще се различава драматично от колата на тима през последните две години. Радиаторите вече няма да са един над друг, както бе в последните две години в конструкцията, наследство от шампионския Браун през 2009 г. Те ще бъдат заменени от по-елегантни, тесни и дълги панели. Колата като цяло ще е по-тясна и издължена. Новите охладителни тела ще решат и сериозните проблеми с високите температури, които мъчеха F1 W02.
Разстоянието между осите ще е значително по-голямо и по този начин ще има място за разполагане на новите радиатори, но ще се снижи и центъра на тежестта. Той бе прекалено висок през миналия сезон и за колата това бе сериозен проблем.
Батериите за системата KERS, върху които Мерцедес работи специално в центровете си в Германия, ще са по-малки и ще са под резервоара, а не отстрани, както бе през 2011 г. Тази конфигурация също създаваше проблеми с баланса. Дефектите на досегашната конструкция бяха подробно описани в брой 140 на ClubS1 от юли 2011 г.
Мерцедес работи и по система на активно предно окачване, с използване на спирачки от типа на тези, които ФИА забрани при Лотус. Автор е известният Боб Бел, който дойде в Бракли от Рено и който през 2006 г. създаде така наречените инерционни амортисьори за Рено, които федерацията също забрани.
По време на първата тренировка в Япония в края на миналия сезон тимът за първи път изпробва и система F-duct на предното крило, която вероятно ще се появи в нов вариант в болида за 2012 г. От тима се опитаха да омаловажат нейното значение, но експертите са сигурни, че Мерцедес имат намерение да я използват и вече имат предимство в развитието й.