Начало Автомобилни новини Новият Toyota Auris — по-уверен, стилен и изискан

Новият Toyota Auris — по-уверен, стилен и изискан

275
0
Toyota Auris

Новият Toyota Auris е първата стъпка в продуктовата офанзива на Toyota в С-сегмента на европейския автомобилен пазар. Той отразява решителността на компанията да създава по-привлекателни и доставящи удоволствие от шофирането автомобили, като по този начин надгражда върху репутацията си за качество, издръжливост и надежност. Новият агресивен дизайн се допълва от високо качество на интериора, подобрена динамика и по-усъвършенствана технология във водещата на пазара версия пълен хибрид.

Toyota е световен лидер в С-сегмента на автомобилния пазар с над 39 милиона продадени автомобила в над 140 държави от първото поколение на Corolla през 1966 г. С премиерата на Auris Hybrid през 2010 Toyota се превърна в първия производител, който предлага три различни задвижвания в C-сегмента – бензин, дизел и пълен хибрид.

Размерите на новия Auris са оптимизирани. Дължината е нараснала с 30 мм до 4 275 мм, докато колесната база е запазена на 2 600 мм. Предният и задният надвеси са се увеличили с по 15 мм и по този начин Auris продължава да бъде един от най-компактните автомобили в класа си. Без да се намалява пространството за пътниците, общата височина е намалена с 55 мм (на купето с 45 мм и на окачването с 10 мм).

Екстериорът на новия Auris е не само по-уверен, стилен и изискан, но и допринася за максималното възползване от намалената височина и по-ниския център на тежестта. Самочувствието на колата се забелязва най-добре в новия дизайн на предницата — предната решетка, агресивната форма на предните светлини и т.н. Задната част се отличава с по-широк отвор на багажника, вграден спойлер и нови стоп светлини, подсилващи динамичното усещане. Аuris и Auris Hybrid се предлагат с избор от 10 екстериорни цвята, 4 от които са нови – Авангард бронз, Син, Скрежно син и Сив. Бялата перла е ексклузивен цвят само за версиите пълен хибрид.

Изцяло новият дизайн допринася за отлични аеродинамични показатели на колата, подобрена стабилност на пътя и намален разход на гориво. Коефициентът на челно съпротивление е намален от Cd 0.292 до само Cd 0.28.

Предното окачване на всички модификации е независимо, тип Макферсон. Задното окачване за версиите с 1,33 л бензинов и 1,4 дизелов двигатели е с торсионна греда, докато версиите 1,6 л бензин, 2,0 л дизел и пълен хибрид са оборудвани стандартно с двойни носачи отзад.

Постигнато е намаляване средните нива на вредните емисии с 13%.

1,33-литровият бензинов агрегат е оборудван със системата за променливо газоразпределение Dual VVT-i и висока степен на сгъстяване 11.5:1, което подобрява топлинната ефективност на двигателя. Мощността му е 73 кВт/99 к.с., а максималният въртящ момент – 128 Нм при 3 800 об/мин. Разходът на гориво е 5,5 л/100 км, а СО2 емисиите – 128 г/км. Това е намаление със съответно 0,4 л/100 км и 8 г/км в сравнение с предходния модел.

1,6-литровият бензинов агрегат е още една стъпка напред с технология Valvematic, която подобрява всмукването на въздух и контролира процеса на изгаряне. Той се предлага с 6-степенна ръчна или MultiDrive S автоматична скоростна кутия. Мощността на двигателя е 97 кВт/ 132 к.с., а максималният въртящ момент — 160 Нм при 4 400 об/мин. Средният разход на гориво за ръчната трансмисия е 5,9 л/100 км, докато СО2 емисиите са 138 г/км. Разходът на гориво с автоматичната MultiDrive S трансмисия е дори още по-нисък – 5.7 л/100 км и съответно СО2 емисии от 134 г/км.

Дизеловият 1,4 л D-4D двигател се предлага с 6-степенна ръчна скоростна кутия и 6-степенна автоматична трансмисия MultiMode. Той генерира мощност от 66 кВт/ 90 к.с. и максимален въртящ момент от 205 Нм при 1 800 – 2 800 об/мин. Разходът на гориво в комбиниран цикъл е 4.2 л/100 км, а СО2 емисиите са 109 г/км – това е понижение съответно с 0,5 л/100 и 15 г/км в сравнение с предходния модел.

Дизелът 2,0 л D-4D се предлага само с 6-степенна ръчна скоростна кутия и Stop&Start система (при ниво Luna). Тази система автоматично изключва двигателя, когато автомобилът е в покой и го рестартира без забележими вибрации и шум. Максималната мощност е 91 кВт/ 124 к.с., а максималният въртящ момент от 310 Нм е наличен в диапазона от 1 600 до 2 400 об/мин. СО2 емисиите са намалени с 19% — до 112 г/км, а разходът на гориво в комбиниран цикъл е намален с почти литър на 100 км до 4,3 л/100 км.