Начало Автомобили Новото BMW Серия 1 идва в края на годината

Новото BMW Серия 1 идва в края на годината

397
0
1 Серия,BMW

Четири месеца преди официалния му дебют, който ще се състои във Франкфурт през есента, компанията BMW пусна официална информация и фотографии на новия си хечбек от 1-Серия.
Макар и на пръв поглед колата да изглежда същата – познатия силует и пропорциите с изнесен назад салон, всички детайли са нови, с далеч по-сложен релеф.
Освен това обаче, нюансите в дизайна на екстериора могат да се подберат по индивидуален вкус – моделът се предлага в два варианта. При Sport Line например фирмените бъбреци на радиаторната решетка са с черни вертикални лайстни и по-изразителна броня, докато при Urban Line физиономията е по-спокойна, с изобилие от хромирани детайли. В зависимост от версиите коефициентът на въздушно съпротивление се променя от 0,30 до 0,32.
От снимките едва ли може да се установи, че единичката на баварците е нараснала значително на габарити. Височината е останала същата (1421 мм), но дължината е увеличена с 85 мм (4324 мм), а широчината със 17 (1765 мм). Междуосието също е по-голямо – +30 мм (2690 мм), както и предната и задна следи (+51 и +72 мм съответно).
Новото BMW 1-Серия използва модернизираната предишна платформа, която е производна на тази от новата тройка. Отпред окачването е McPherson, а отзад многозвенно. Но геометрията на окачването, в което болшинството компоненти са алуминиеви, е основно преразгледана, като отпред и отзад са използвани нови еластични елементи. Разпределението на теглото между двете оси е идеалното 50/50.
Възможни са три варианта на кормилното управление – стандартно с електромеханичен усилвател, Servotronic с променливи спрямо скоростта на движение характеристики и адаптивно Variable Sport Steering с променливо предавателно число. Изглежда, че конструкторите са направили всичко необходимо, за да запазят характерната за модела образцова управляемост.
Основните промени в салона са увеличеното пространство за пътниците отзад, както и по-големия обем на багажника – от стандартните 360 литра до 1200 л. при сгънати задни седалки.
За задвижване на новата първа серия се използват изцяло нови и оптимизирани досегашни агрегати, изключително 4-цилиндрови.
Бензиновата гама вече не идва от трета серия, а от Mini – 1,6-литровите агрегати са с директно впръскване на горивото, с Twin-Scroll-турбокомпресор, двоен VANOS и Valvetronic. Мощностите са 136 к.с. (220 Нм) за модификацията 116i и 170 к.с. (250 Нм) за 118i. Те могат да се комбинират с 6-степенна механична или (за първи път в сегмента) с 8-степенна автоматична трансмисия. При изключване на стабилизиращата система, задните спирачки на по-силната версия имитират работата на самоблокиращ диференциал.
Дизеловите мотори са три, 2-литрови с различни степени на мощност – при 116d тя е 116 к.с. (260 Нм), при 118d – 143 к.с. и 320 Нм, а топ-версията за цялата гама е 120d със 184 к.с. и 380 Нм.
По-късно гамата модели ще бъде обогатена и с BMW 116d EfficientDynamics Edition. Този модел се задвижва от 1,6-литров четирицилиндров дизелов двигател и се оборудва с допълнителни технологии за понижаване на разхода на гориво и вредните емисии, с които се постига още по-голямо оптимизиране на коефициента на полезно действие на задвижването, на аеродинамичните показатели и на съпротивлението при движение. С мощността си от 116 к.с. колата постига среден разход на гориво от 3,8 л. на 100 км. (4,4 – 4,5 л. при стандартната версия) и емисии на CO2 от 99 гр/км. (115 – 118 г/км) при тестовия цикъл на ЕС. Всички двигатели са оборудвани със система Старт-Стоп и икономичен режим ECO PRO.
Продажбите на хечбека стартират в Европа към края на годината, като в базовото оборудване са включени 6 въздушни възглавници, стабилизираща система, климатик, аудиосистема с MP3, сгъваща се в съотношение 60/40 задна седалка (или 40/20/40 като опция). Като допълнителното оборудване се предлагат адаптивни биксенонови фарове, звузонов климатик, подгряване на седалките, интерфейс iDrive с монитори 6,5 или 8,8 инча, камера за заден ход, навигация, парк-асистент и достъп до Интернет.