Начало Тест драйв Новото Peugeot 308 залага на дизайн и технологии

Новото Peugeot 308 залага на дизайн и технологии

2671
0

Официалните вносители на Peugeot в нашата страна от София Франс Ауто представиха с тест пред медиите новото Peugeot 308

Моделът вече се предлага на пазара и се радва на сериозен интерес, защото изглежда, че французите отново са усетили отлично какво търсят клиентите. Доказателство за точната им преценка напоследък е фактът, че през миналата година са продали глобално над 1,2 млн. автомобила. Това е с 5% повече от предходната, и то при положение, че на важния за тях пазар в Европа имаше спад. Успехът на компактните SUV модели е безспорен, както и на 208, който е №1 в сегмента си на Стария континент. Сега този успех трябва да бъде разгърнат от новото поколение 308. Предишната генерация бе избрана за Автомобил на годината в Европа. Клиентите купиха над 1,3 млн. броя автомобила от нея и тя сама по себе си е изключителна основа за надграждане.

Още от пръв поглед към новия автомобил се открива едно от най-силните му оръжия – дизайнът. Колата има наистина отлична форма, впечатляващи LED светлини и пикселизирана радиаторна   решетка. Върху нея акцент е новата емблема на Peugeot, която пък навява носталгия към една отминала, но също така славна епоха за марката. Детайлите са изключително важни, като във високите версии GT и GT Pack светлинте са матрични LED. Задните също отличават отделните нива на оборудване. При топ нивата има фин наклон на светлинните диоди.

Профилът на класическия хечбек е напълно изчистен и формиран в немалка степен от оптимизираната аеродинамика

Благодарение на нея са снижени с 2 грама количествата отделян въглероден диоксид. Новият автомобил е с 11 см по-дълъг от досегашния и има увеличено междуосие с 5,5 см. Така е дадено малко повече пространство на задните седалки (+3 см).

Воланът отново е сравнително малък, подсечен, спортен, мултифункционален. Зад него е супер модерен I-Cocкpit с 3D дигитален панел с информация, която оформяте в няколко варианта. От 10-инчов централен тъчскрийн панел управлявате традиционния вече набор от технологии и системи. Това е задължителен втори елемент за успех след дизайна в един модерен автомобил в този клас. Следва целият набор от свързаност и системи за подпомагане на управлението, които са желана част от едно подобно предлагане. Правят впечатление наистина модерни акценти като 3D принт поставки за телефон и чаши, амбиантно осветление и фини материали, придаващи търсеното усещане за ексклузивност.

Сладващият задължителен елемент от модерността е наличието на два Plug-in хибридни варианта на задвижване със 180 и 225 к.с.

Те могат да изминат само на ток около 60 км. Колата е изградена върху напълно новата платформа EMP2. Това позволява безпроблемната интеграция на електрически двигател с 81kW и батерия 12,4 kWh. При първия вариант комбинацията е с бензиновия двигател със 150, а при втория – със 180 к.с. Зареждането на батерията може да се извърши както от стандартен контакт за около 7 часа, така и от WallBox 32А за 1:40 часа. Моделът се предлага обаче и с класически двигател с вътрешно горене. Бензиновите варианти са с 3-цилиндровия, 1,2-литров агрегат на французите със 110 и 130 к.с. По-силната версия се комбинира и с 8-степенната автоматична скоростна кутия.

Предлагат се и два дизелови варианта с 4-цилиндровия мотор, 1,5 литра със 130 к.с. с механична 6-степененна скоростна кутия и с EAT8. Трудно ми е да определя кой от вариантите ми хареса повече. Дизеловата версия е една идея по-гъвкава, но и малко по-шумна, което е странно предвид всички модерни технологии и изолации, а може и да е търсено умишлено. Разходът и при двата предпочитани варианти с автоматичната скоростна кутия е близък, както вече и цената на горивото.

В пътното поведение няма изненади. Моделът е приятен, лек за каране, с предно предаване и наистина множество електронни системи за подпомагане и паркиране, включително асистент за следене позицията в лентата, умора у водача, нова 180 градусова камера за движение назад и т.н.

Нивата на оборудване са 5. Цените започват от 40 733 лв. и се удвояват при Plug-in хибридните варианти с топ оборудване.