Начало Rally Нювил ще търси баланс между предпазливост и скорост в Аржентина

Нювил ще търси баланс между предпазливост и скорост в Аржентина

460
0

Тимът на Хюндай цели победа в рали Аржентина, пети кръг от световния рали шампионат (WRC) за 2019 г. Отборът има две поредни победи в тази надпревара – през 2016 г. с Хейдън Падън и на Тиери Нювил от 2017 г. През миналия сезон екипът от Алценау записа двоен подиум – Нювил и Дани Сордо се класираха втори и трети.

Нювил и навигаторът му Никола Гилсул спечелиха драматично Тур дьо Корс в края на март. Благодарение на този успех Хюндай е начело в генералното класиране при конструкторите със 114 точки. Тиери пък има крехък аванс в подреждането при пилотите – 2 точки спрямо Себастиен Ожие, който е с 80.

Андреас Микелсен се завръща в Аржентина зад волана на i20 WRC Coupe и ще се бори заедно с Нювил и Сордо. Трите екипажа правиха тестове в Португалия за тази надпревара, както и за следващото предизвикателство, което също ще е в Южна Америка – Чили.

„Ще се получи чудесен контраст между вече утвърдено събитие и ново рали, което ще ни постави нови предизвикателства”, коментира шефът на тима Андреа Адамо.

Нювил сподели, че рали Аржентина е фантастично събитие с трудни отсечки и невероятна атмосфера

„Изисква се обаче внимателен подход, тъй като това е едно от най-трудните ралита през сезона. От една страна, трябва да пазим колата. От друга обаче, има места, където определено можеш да атакуваш. Необходим е баланс – намиране на добър ритъм, но и да натискаш, когато е нужно. Би ни се искало да спечелим победа, но знаем, че надпреварата ще е тежка, особено след като сме първи на трасето”, каза Тиери.


Микелсен бе пети в миналогодишното рали Аржентина

Норвежецът не крие, че това е едно от любимите му състезания на чакъл.

„Отсечките са в чудесно състояние – с малко повече пясък в сравнение с други надпревари на такава настилка. В резултат на това колата може да се пързаля повече в завоите и след това да се натиска на максимум. Класически дистанции като Ел Кондор и Мина Клаверо пък са изпитание и за хората, и за колите”, обясни Микелсен.

Сордо от своя страна смята, че е демонстрирал добро темпо в предходния кръг на чакъл – рали Мексико – и ще се опита да запази нивото си на представяне и в Аржентина.