Тиери Нювил завърши втори рали Уелс, на само 10,9 секунди зад победителя в 12-ия кръг от световния шампионат (WRC) за 2019 г. От Танак. Това бе 11-и подиум за белгиеца и навигатора му Никола Гилсул. Освен това той изравни най-добрия си резултат в Уелс досега.
„Не можехме да дадем повече в тази надпревара”, заяви Нювил
„Битката бе много сложна още от първата отсечка. Можем да сме доволни от резултата си (като спечелен актив), но аз лично съм разочарован от класирането си. Трябваше да сме пред Танак. Опитахме всичко, но просто не успяхме. В Испания трябва да вземем повече точки от него, за да запазим надеждите си за титлата живи. Всичко може да се случи и няма да се откажем.”
Celebration time! ??#Podium #WRGB #WRC #HMSGOfficial #TN11 #NG11 pic.twitter.com/N9C1DqzRsu
— Thierry Neuville (@thierryneuville) October 6, 2019
Андреас Микелсен се надяваше на по-добро класиране от шестото си място, но не успя да се пребори с Елфин Еванс
Норвежкият пилот загуби позиция от уелския си съперник в първите отсечки от последния ден на състезанието.
„Най-важното е, че взехме точки за шампионата при конструкторите”, отбеляза Микелсен.
„Иначе поглед към цялото рали сочи, че изгубихме прекалено много време в петък. След това нещата се пооправиха, дори взехме победа в отсечка в събота следобед. Целта ни накрая бе да опазим петото място от Елфин, но не се справихме. Изборът ни на гуми бе погрешен. Опитахме да си върнем позицията в 21-ата отсечка, но тогава сбъркахме на едно отклонение. Накрая бе твърде рисковано да гоним време. Шестото място не носи толкова точки, колкото ни се искаше, но в настоящия момент от сезона всеки пункт е от огромно значение.”
It was a difficult #WalesRallyGB this year. Very muddy conditions, it was hard to go flat out without doing mistakes. We ended up in sixth place, we were hoping for a better result but Evans was faster in the end. #WRC #HMSGOfficial pic.twitter.com/Hmc2b5ueNk
— Andreas Mikkelsen (@AMikkelsenRally) October 6, 2019
Крейг Брийн завърши осми след впечатляващото си салто по време на рали Уелс
В началото на уикенда той се бореше за място в топ 5. Преобръщането в събота го върна значително назад. Автомобилът бе доста намачкан, но нямаше съществени повреди и Брийн успя да продължи.
„Благодаря на целия отбор за това, че поправи колата за последния ден от ралито. Постепенно започнах да свиквам с i20 Coupe WRC. Грешката ми е особено разочароваща, тъй като смятам, че без нея имахме шанс да се борим в челото. За мен бе удоволствие да се състезавам с Хюндай и този фантастичен автомобил в едно невероятно рали. Всичко, което се случи, ме мотивира невероятно много”, коментира Брийн.
Not an ideal #WRGB for us, but we are getting more comfortable in the #Hyundaii20CoupeWRC. Although our chances of a good result were ruined on Sat, we are really happy with our speed. To have so little time in the car & still be able to fight is something we are very proud of. pic.twitter.com/wfToktZaaz
— Craig Breen (@Craig_Breen) October 6, 2019
Шефът на Хюндай Моторспорт Андреа Адамо отбеляза положителното след надпреварата в Уелс – тимът му все още води в класирането при конструкторите. Авансът падна на 8 точки, но е забележително, че след 6 победи на Танак от 12 надпревари Тойота все още изостава при конструкторите.
„Не мога да кажа, че сме доволни от крайния резултат, но все още сме начело. Това ни дава допълнителна решимост да се постараем в последните ралита”, допълни Адамо.