Начало WRC News Нювил с минимален аванс пред Еванс след първия ден на рали Испания

Нювил с минимален аванс пред Еванс след първия ден на рали Испания

437
0
Тиери Нювил
Тиери Нювил; снимка: Хюндай

Тиери Нювил е с минимален аванс от 0,7 сек пред Елфин Еванс след първия ден от рали Испания. Надпреварата е 11-ти, предпоследен кръг от световния шампионат за сезон 2021 (WRC). Трети – на 19,4 сек от белгийския пилот на Хюндай – е Себастиен Ожие.

„Чувствам се все по-комфортно в автомобила. Нямам търпение за утре. Отсечките са с различен профил, който се надявам да ни пасне по-добре“, коментира Нювил

Еванс бе доволен от началото на деня си въпреки известно колебание при някои промени на настилката. Следобед загуби време – особено върху някои по-мръсни участъци според собственото му обяснение.

Ожие, който очакваше надпреварата на асфалт с нетърпение, бе разочарован от темпото си.

„Бях твърде бавен. Това е положението. Нямах достатъчно увереност в колата, за да натисна наистина на максимум. Определено беше ужасен ден. Постоянно се борех с автомобила, промених настройки, а така и не намерих оптимален вариант“, сподели седемкратният световен шампион.

Големите губещи за петъка бяха Такамото Кацута и От Танак

Кацута катастрофира още в първата отсечка от състезанието. Японският пилот на Тойота влезе с твърде висока скорост в десен стесняващ се завой и се удари в предпазната бариера, разбивайки предната лява част на своя Ярис WRC.

„Нещо не разбрах от бележките. Очаквах по-лесен завой, но тази крива много се стеснява и при тази скорост просто нямаше как да спра. Много съжалявам за отбора. Дойдохме тук, за да постигнем добър резултат и да покажем скорост, но всичко приключи заради моя грешка…“, призна Кацута.

Екипът му поправи колата и японският пилот ще се върне утре в надпреварата.

В четвъртата отсечка пък Танак претърпя инцидент и отпадна.

„За съжаление излетяхме от пътя, потрошихме колата и нямаше как да продължим. Може би влязохме прекалено бързо в завоя, блокирах колелата на мръсното и нямаше как да спася колата“, обясни естонецът.

Междувременно Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА (World Motor Sport Council – WMSC) одобри предложения календар за сезон 2022. Обявени бяха 13 кръга, един от които все още не е ясно кой ще е – ралито, планирано за 18-21 август.

WRC календарът за сезон 2022

ДатаНадпревара
20-23 януарирали Монте Карло
24-27 февруарирали Швеция
21-24 априлрали Хърватска
19-22 майрали Португалия
2-5 юнирали Италия
23-26 юниСафари рали Кения
14-17 юлирали Естония
4-7 августрали Финландия
18-21 августTBC*
8-11 септемврирали Акрополис
29 септември-2 октомврирали Нова Зеландия
20-23 октомврирали Испания
10-13 ноемврирали Япония

*to be confirmed