Начало Автомобилни новини Още по-спортен и многофункционален: второто поколение на Audi Q5

Още по-спортен и многофункционален: второто поколение на Audi Q5

324
0

Audi показа новото издание на един истински пазарен хит: в началото на 2017 година започват продажбите на новото поколение на Audi Q5. SUV моделът с четири кръга на емблемата съчетава спортния дух на Audi с многостранен характер и функционален интериор. По отношение на възможностите за свързаност, ефективността и системите за подпомагане на водача, новият Audi Q5 поставя нови мащаби в своя сегмент.

„Първото поколение на Audi Q5 в продължение на дълги години беше най-добре продаваният SUV в своя клас. Да създадем негов достоен наследник не беше никак лесна задача, но точно в това се състоеше и очарованието на голямото предизвикателство“, казва Руперт Щадлер, изпълнителен директор на AUDI AG. „С новата генерация на Q5 ние поставяме летвата в класа още по-високо. Към големите иновации в модела спадат задвижването на четирите колела quattro с технология ultra, високоефективните двигатели, пневматичното окачване с регулиране на настройките на амортисьорите, както и изключително богатите възможности в областта на системите за подпомагане на водача и инфо-развлекателните технологии.“

Новият SUV на Audi има характерна спортно-атлетична стойка на пътя. Пластично оформената предна решетка Singleframe с масивна рамка доминира аеродинамичната предница. По желание на клиента предните светлини се предлагат с LED или Matrix LED технология с динамични мигачи.

Типично за Audi: специално внимание върху системата quattro Характерно извитата и силно подчертана линия на фланговете доминира страничния изглед на автомобила. Ярко изразените арки на колелата дават визуален израз на наличието на системата за задвижване на четирите колела quattro, а линията на покрива допълва спортния силует. Подобно на предницата, в задната част доминират хоризонтални линии, които създават усещане за широчина и представителност. По желание на клиента задните светлини също се предлагат с динамични мигачи. Задният капак обгръща колонките на покрива – типичен отличителен белег на Q-моделите на Audi. Спортно оформен дифузор приютява накрайниците на изпускателната система.

Audi предлага новото поколение на Q5 с избор между 14 цвята на лаковото покритие. На разположение са пет линии на оборудване – sport и design, спортен пакет S line, design selection, както и екстериорен пакет S line. Клиентът сам избира какви акценти да поставя автомобилът си: при линия design решените в контрастен сив цвят подчертават приключенския характер на динамичния SUV, докато линия sport акцентира върху елегантността на Audi Q5 с боядисана в един цвят каросерия.

Редуциране на теглото: с до 90 килограма по-лек в сравнение с предшественика

4,66 метра дължина, 1,89 метра широчина, 1,66 метра височина и 2,82 метра междуосие – новият Q5 е пораснал в сравнение с предшественика си в почти всички направления. Едновременно с това обаче, неговото тегло е намалено с до 90 килограма в зависимост от конкретната версия. Високоякостни стомани и алуминий формират интелигентния микс от материали, от който е израбетено новото издание на модела.

По отношение на аеродинамиката Q5 съща заема водеща позиция в своя клас: с оптимизирания си в аеродинамично отношение покрив четирицилиндровите версии постигат впечатляващ коефициент на обтекаемост от едва 0,30. Така аеродинамичните шумове са на необикновено ниско ниво, а спокойствието при пътуване е е забележително – новият SUV на Audi радва водача и неговите спътници с най-добрия акустичен комфорт в класа.

Просторен и функционален: интериорът

Интериорът предлага изобилие от място за петима пътници, като по много показатели той изпреварва както своя предшественик, така и конкурентните модели. Хоризонтално ориентираните линии на вътрешния дизайн създават усещане за простор и комфорт, а триизмерната декоративна лайстна по цялата широчина на арматурното табло привнася допълнителна елегантност. Новата концепция на линиите на обзавеждане дава на клиентите още по-богат избор от цветове и материали.

Новата високоефективна климатична инсталация се предлага в два варианта. Триопорният многофункционален спортен волан е сериен, а подгряването на волана е опция. Асортиментът по отношение на седалките също е широк и включва дори пневматична функция за масаж. Когато навън е тъмно, опционалното (серийно при design selection) амбиентно интериорно осветление поставя атрактивни акценти със своя избор между 30 различни цвята. По отношение на качеството на изработка Q5 не си позволява никакви компромиси.

Задната седалка в Audi Q5 има разделена на три сегмента облегалка и по желание може да се регулира по наклон или по дължина. В зависимост от положението й, товарното отделение има обем между 550 и 610 – с 10 литра повече спрямо предходното поколение. При сгъване на облегалката вместимостта достига до 1550 литра. Интелигентни решения като например опционалното сензорно отваряне на електрическия заден капак или възможността за сваляне на нивото на задния мост при наличието на пневматично окачване допълнително улесняват работата с товари.

Удивително добра: ергономията

Управлението на функциите в новия Audi на SUV е интуитивно и е белязано от три ключови новости. Предлаганият като опция Audi virtual cockpit представя своите брилянтно изпълнени графики на 12,3-инчов цветен екран. Водачът може да избира между два основни изглежда – класически вариант с два големи контролни прибора, или такъв, в който централното място се заема от навигационната система. Предлаганият също като опция Head-up дисплей прожектира важни за шофирането данни директно на челното стъкло.

Главен управляващ елемент е MMI терминалът на средната конзола. При топизпълнението на системата – MMI Navigation plus с MMI touch и 8,3-инчов дисплей, въртящият и натискащ се регулатор има интегриран Touchpad върху горната си повърхност. Той разпознава изписването на символи с пръст, както и добре познати движения за команди като например Zoom. Ако Q5 е оборудван и с автоматична трансмисия, MMI all-in-touch дава и допълнителна обратна връзка при докосване.

Логиката на управление на системата MMI е ориентирана към съвременните смартфони и позволява свободно търсене на текст. Новото, естествено функциониращо гласово управление разпознава фрази, характерни за всекидневието. В допълнение Audi Q5 разполага и с мултифункционален волан като трети основен управляващ елемент. Като опция Audi предлага и нов Head-up- дисплей – той прожектира важни за шофирането данни, включително и от асистиращите данни, под формата на изображение на челното стъкло директно в зрителното поле на водача.

Audi Navigation: „Персонален асистент за избор на маршрут“

Новият Audi Q5 подобно на своя по-голям събрат Q7, както и A4, е екипиран със самообучаващ се „Персонален асистент за избор на маршрут“. Когато водачът активира тази функция, навигационната система изучава и анализира често задавани маршрути, крайните цели, както и времето за изминаването им. Системата се обучава от привичките на водача и е в състояние да предлага оптимизации по различните маршрути в зависимост от неговите предпочитания. При изчисленията си навигационната система пресмята трите най-вероятни крайни цели и наред с очакваното време на пристигане подава актуална информация за трафика. В редица случаи тоа се оказва много полезно, тъй като при неочаквани проблеми по пътя например системата предупреждава водача да включи навигацията, за да получи алтернативен маршрут. Водачът сам избира дали да активира тази функция или не. Освен това той има възможност да изтрива вече съхранени в паметта крайни цели. Когато функцията е деактивирана, тя не запаметява нито крайните цели, нито изминатите маршрути.

Online чрез LTE: MMI Navigation plus

Системата MMI Navigation plus в съчетание с Audi connect предлага LTE-модул, както WLAN-Hotspot – пасажерите могат да сърфират с общо до осем устройства.

Audi connect работи на основата на SIM-карта Audi connect SIM и позволява лесен достъп до разнообразните функции на Audi connect. За използването на WLAN в определени случаи е възможно начисляването на такса в зависимост от тарифите за роуминг.

Напълно безплатните апликации за Audi MMI connect от своя страна позволяват лесно интегриране на личния смартфон с бордната система. С помощта на тази функция може да проверявате редица параметри на автомобила от разстояние, да ползвате Online Media Streaming или пък да прехвърлите данни от личния си телефон към системата MMI.

Инфо-развлекателни възможности от висок клас

Audi phone box свързва Вашия смартфон с антената на автомобила, позволявайки постигане на значително по-добър обхват по време на движение, като освен това с помощта на Qi-стандарт осигурява възможност за индуктивно зареждане. Озвучителната система Bang & Olufsen Sound System с 3D-звук създава уникално акустично изживяване в пътническия салон. Новото предложение Audi tablet пък е част от пакета за забавление на пътниците от втория ред Rear Seat Entertainment. С помощта на Audi smartphone interface платформите Apple CarPlay и Android Auto се пренасят директно на борда на Q5.

Асистиращи системи и технологии за сигурност

С разширения си асортимент от система за подпомагане на водача Audi Q5 отново застава на върха в своя сегмент. Със своето интелигентно взаимодействие тези технологии правят поредна крачка към автономното шофиране. Системите се предлагат в три пакета – Tour, „Градско движение“ и „Паркиране“.

Предикативната система за ефективност подпомага водача за намаляване на разхода на гориво. adaptive cruise control (ACC) с включен асистент за движение в задръстване при равномерен трафик е в състояние за кратко да поема изцяло работата с волана. Audi active lane assist спомага за предотвратяване на нежелано напускане на лентата на движение. Индикаторът за дистанция предупреждава при опасно наближаване до движещия се отпред обект. Асистентът за напречно движение зад автомобила, предупреждението при слизане от автомобила и асистентът при завиване в кръстовище са допълнителни функции, които носят повече сигурност във всекидневието. Същото се отнася и за системите pre sense – Audi pre sense city например (част от серийното оборудване) предупреждава за пешеходци пред автомобила и в рамките на възможностите на системата може да предизвика автоматично спиране на автомобила до състояние на пълен покой. Асистентът при паркиране, базираното на камера разпознаване на пътни знаци и асистентът при потегляне по наклон допълват внушителния асортимент.

Силен квинтет: TDI- и TFSI-двигателите в Q5

Новият Audi Q5 ще започне продажбите си в Европа с пет мощни и ефективни бензинови и дизели двигателя – четири TDI и един TFSI. Мощността им е увеличена с до 20 kW (27 к.с.), но едновременно с това разходът на гориво е намален. Специално 2.0 TDI-двигателите в новото поколение на Q5 със 110 kW (150 к.с.), 120 kW (163 к.с.) и 140 kW (190 к.с.) впечатляват с изключителна ефективност.

Двата топварианта от своя страна предлагат наистина респектираща мощ. Модифицираният 2.0 TFSI генерира 185 kW (252 к.с.), но се задоволява на 100 километра с едва 6,8 литра бензин, а емисиите CO2 се равняват на само 154 грама на километра. 3.0 TDI също е основно преработен и вече разполага с 210 kW (286 к.с.) и 620 Нм максимален въртящ момент.

Ефективно и гъвкаво: силовото предаване

Предавателният механизъм на новия SUV от среден клас е напълно нов – това важи както за шестстепенната механична трансмисия и за седемстепенната предавателна кутия с два съединителя S tronic, така и за осемстепенния автоматик с хидравличен преобразувател на въртящия момент tiptronic (само за 3.0 TDI). Автоматичната трансмисия е екипирана със спестяваща гориво функция за движение по инерция. Ръчната смята на предавките може да става от скоростния лост или с планки от волана.

Новото задвижване на четирите колела quattro с технология ultra е серийно за двигателите 2.0 TDI със 120 kW (163 к.с.) и 140 kW (190 к.с.), както и за 2.0 TFSI със 185 kW (252 к.с.), а за базовия дизелов модел със 110 kW (150 к.с.) Audi го предлага като опция. Системата quattro с технология ultra изключва задвижването на задния мост автоматично във всички ситуации, когато то не е необходимо, и го включва отново моментално, когато има нужда от това. Тази нова концепция повишава ефективността, без да нарушава сцеплението и пътното поведение.

Както при варианта с предно предаване, така и при моделите със система quattro е налична функция за селективно разпределение на тягата между колелата на предния мост за постигане на по-пъргаво пътно поведение. Това интелигентно софтуерно решение във всяка ситуация успява да осигури прецизно, динамично и точно управление. За върховия V6-дизел Audi предлага по желание на клиента спортен диференциал на задния мост, който разпределя тягата между задните колела за постигане на още по-впечатляваща динамика на пътя.

Съчетава няколко противоположности: ходовата част

Новото поколение на Audi Q5 се характеризира с пътно поведение, което съчетава няколко качества, считани по принцип за взаимно изключващи се противоположности – автомобилът е подчертано спортен и едновременно с това много комфортен. Този удивителен резултат е постигнат благодарение на новото окачване с по пет носача, както и на новото, електромеханично сервоуправление. Като опция се предлага и динамично управление, чиято настройка варира в зависимост от скоростта и ъгъла на завиване.

По отношение на пружините и амортисьорите се предлагат два варианта. Окачването с регулиране на настройките на амортисьорите предлага широк избор от възможности между динамика и спорт, които водачът може да избира през системата Audi drive select.

Новото окачване adaptive air suspension наред с различните настройки на амортисьорите разполага и с възможност за избор между пет варианта на клиренса. Заедно с предлагания за Audi Q5 3.0 TDI спортен диференциал, системите са обединени в централизирана технология за управление на ходовата част.

С помощта на серийната система Audi drive select, която е свързана с различни системи в автомобила, водачът може да избира между няколко режима на работа на автомобила. С помощта на двата напълно нови режима lift/offroad и allroad, Offroad-характера на Audi Q5 е допълнително подчертан.

SUV моделът серийнос стъпва на 17-цолови колела, излети от алуминиева сплав. При линии на обзавеждане design и sport гумите са с размер 18 цола, а при спортния пакет S line и при Audi design selection те са във формат 19 цола. Като опция се предлагат гуми с диаметър до 21цола.

Новото поколение на Audi Q5 ще се произвежда в новия завод на компанията в Мексико. Продажбите при европейските търговски представители на марката ще започнат в началото на 2017 година.