Начало MotoGP News Официално: Прамак ще използва мотори на Ямаха от 2025 г.

Официално: Прамак ще използва мотори на Ямаха от 2025 г.

92
0
Прамак Рейсинг
снимка, Мишлен

Прамак ще използва мотори на Ямаха от 2025 г. Италианският отбор подписа многогодишен договор с японския производител и ще използва два заводски подготвени мотоциклета YZR-M1. По този начин Прамак приключва сътрудничеството с Дукати, продължило две десетилетия.

Днес беше разкрита една от най-лошо пазените тайни в MotoGP. Прамак официално обяви раздялата си с Дукати в края на годината. От следващия сезон отборът ще използва два заводски мотора на Ямаха. Очакванията са Прамак да разполага и с напълно обновен пилотски състав.

По-рано тази година се появиха първите спекулации относно Прамак и Ямаха. Тогава от ръководството на отбора отрекоха да искат да работят с японския производител. Собственикът на Прамак Паоло Кампиноти дори призна, че тимът ще активира удължаване на договора си с Дукати. От марката обаче обявиха, че от Прамак не са удължили споразумението си и продължават да забавят нещата.

През последния месец отношенията между Дукати и Прамак започнаха да се усложняват. Това накара Джиджи Дал’Иня да признае, че марката може да загуби отбора през следващия сезон. Напускането на Хорхе Мартин допълнително тласна Прамак към Ямаха

Преди няколко седмици Дукати обяви привличането на Марк Маркес. Испанецът беше една от целите на Прамак. Самият Маркес обаче отказа да премине в сателитния тим и пожела да стане съотборник на Франческо Баная.

По-рано тази седмица Скай Италия обяви, че от Прамак са взели решение да работят с Ямаха. Очакванията бяха партньорството да бъде обявено този уикенд.

Днес Ямаха и Прамак най-накрая обявиха, че ще работят съвместно от 2025 г. нататък. Двете страни подписаха многогодишен договор. Той включва тясно сътрудничество между двете страни и предоставяне на заводски мотоциклети YZR-M1.

Пилотите на тима ще бъдат директно наети от Ямаха. Инженерният персонал на японците ще работи заедно с персонала на отбора на италианския отбор.

Съставът на пилотите Прамак 2025 г. ще бъде обявен своевременно. Очаква се тимът да се раздели с Франко Морбидели, който е в обтегнати отношения с Ямаха. Сред спряганите пилоти на тима са Джак Милър, Аугусто Фернандес, Мигел Оливейра и др.

„Това са натоварени времена за Ямаха както на пистата, така и зад кулисите. Yamaha Motor Co., Ltd. (YMC) и Yamaha Motor Racing (YMR) не крият, че влагат всичките си усилия в разработването на мотоциклети“, каза Лин Джарвис.

„Сега навлизаме в следващата фаза, която очакваме от дълго време: появата на втори отбор на Ямаха. Новото партньорство с Прамак Рейсинг ще приеме различна форма от тази, която сме използвали в миналото. Това няма да е просто сателитен отбор. С това ново споразумение Ямаха се доверява на  изцяло на Pramac Racing. Ние ще им предоставим заводски мотоциклети със същата спецификация, която използва заводският ни отбор.“

„Целите са да се ускори развитието на мотоциклетите. Това остава основен приоритет на YMC и YMR в стремежа ни да се върнем към победите. Също така догодина искаме да имаме четирима конкурентоспособни пилоти в шампионата на MotoGP и два отбора от най-висок клас.“

Освен MotoGP, сътрудничеството между двете страни ще включва и проект в Moto2. В него ще се развиват таланти, които после да преминават в кралския клас

„В допълнение към програмата MotoGP, нашето сътрудничество включва и бъдещ проект за Moto2. Така ще осигурим платформа за подготовка на бъдещи пилоти от MotoGP. В момента е твърде рано да дадем подробности за тази програма, тъй като тя ще бъде разработена през следващите месеци.“

„Бих искал да изразя личната си признателност и благодарност към главния изпълнителен директор на Прамак  Паоло Кампиноти и Джино Борсои, мениджър на отбора, за тяхната вяра и доверие в Ямаха. Ние изпитваме най-голямо уважение към техния екип. Уверяваме ги в пълния си ангажимент да направим това ново партньорство изключително успешно за много години напред“, добави управляващият директор на Ямаха Рейсинг.