Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Норис спечели хаотичното спринтово състезание в Маями, Пиастри втори, Верстапен извън точките...

Норис спечели хаотичното спринтово състезание в Маями, Пиастри втори, Верстапен извън точките след наказание

6818
0
Ландо Норис, Макларън
Ландо Норис, снимка: Макларън

Ландо Норис спечели хаотичното и изпълнено с драми спринтово състезание в Маями. Пилотът на Макларън се представи много силно в смесените условия на трасето и се възползва от кола за сигурност, за да мине пред съотборника си Оскар Пиастри. Третото място в спринта зае Люис Хамилтън с Ферари. Шарл Льоклер пък не взе участие заради катастрофа в обиколката за нареждане на стартовата решетка. Макс Верстапен пък получи наказание заради удар с Андреа Кими Антонели в бокса и финишира извън топ 10.

Условията преди второто спринтово състезание бяха коренно различни спрямо тренировката и спринтовата квалификация. Температурата на въздуха беше 24 градуса по Целзий, а тази на асфалта- 31. Трасето беше мокро заради поройния дъжд, който изля над Маями последния час.


Драмите в Маями започнаха още преди началото на спринта. Шарл Льоклер изгуби контрола над своя автомобил на мокрото трасе и се удари в стената. Пилотът на Ферари повреди своя болид и няма да вземе участие в спринтовата надпревара. Случилото се с Льоклер ще бъде разследвано от стюардите

Началото на спринта в Маями започна зад кола за сигурност заради лошите условия. Въпреки мокрото трасе, почти всички пилоти избраха да потеглят с гуми интермедия. Единствено Сайнц заложи на гуми за екстремно мокро трасе.

Началото на спринта започна зад автомобила за сигурност на Астън Мартин. Трасето беше много хлъзгаво и коварно. Това беше причината Верстапен да излезе извън пистата. Нидерландецът все пак успя да се върне навреме и да заеме позицията си. Антонели и Пиастри пък се оплакаха от лошата видимост.

Рейс контролът отложи началото на спринтовата надпревара в Маями заради лошите условия и ниската видимост. Така автомобилите се прибраха в бокса, където механиците можеха да работят по тях. През това време няколко машини премахваха стоящата вода по различни части от пистата.

След известна пауза рейс контролът обяви, че спринтът ще започне в 19:28 българско време. През това време пилотите бяха в бокса, докато механиците подготвяха автомобилите.

След повече от 20-минутно забавяне пилотите отново започнаха загряваща обиколка зад колата на сигурността. Трасето в Маями започна да изсъхва, но все още беше доста мокро за използване на сликове. Пиастри обяви по радиото, че видимостта е по-добра и няма реки по трасето. Верстапен пък пожела спринтът да започне. Рейс контролът обяви, че спринтът ще започне от място.

Пиастри потегли отлично и изпревари Антонели след преминаване през първия завой. Италианецът се оплака, че пилотът на Макларън го е избутал извън трасето. Норис зае второто място, следван от Верстапен, Антонели, Ръсел, Хамилтън, Албон, Алонсо, Лоусън и Хаджар. Стартът на спринта в Маями мина чисто и без никакви инциденти.

Пиастри контролираше събитията след първите 5 тура от спринта в Маями. Австралиецът отвори разлика от близо 2 сек. спрямо втория Норис. Трети на повече от 3 сек. се движеше Верстапен, следван от Антонели, Ръсел, Хамилтън, Албон, Алонсо, Лоусън и Хаджар. По-назад Сайнц притискаше Окон, докато Цунода спечели няколко места. Пиастри записа най-бързия тур и обяви по радиото, че пистата става все по-суха

Пиастри продължи да води колоната 10 тура след началото на спринта в Маями. Пилотът на Макларън се откъсна на поне 2.5 сек. спрямо Норис. Верстапен се движеше трети, докато зад него Ръсел и Антонели водеха двубой за четвъртото място. Хамилтън продължаваше да изпитва затруднения и беше застигнат от Албон. Междувременно пистата ставаше все по-суха, но не беше достатъчно за слагане на сликове.

В началото на 11-тата обиколка от спринта в Маями рейс контролът разреши използването на DRS. Цунода първи влезе в бокса за слагане на гуми за суха писта. Японецът пръв рискува да кара със медиум сликове на изсъхващото трасе, но за момента не показваше добра скорост. Хамилтън също мина през бокса за меки сликове. Сайнц и Строл също направиха питстоп. Отпред Норис се доближи до Пиастри и опита да го атакува в края на обратната права.

В следващия тур много други пилоти влязоха в бокса за сликове. Това предизвика голям хаос. Верстапен се удари с болида на Кими Антонели и счупи част от предното крило. Сайнц пък спука задна лява гума след удар в стената и се движеше с ниска скорост по трасето в Маями

Пиастри пръв влезе в бокса, което позволи на Норис да поведе. Британецът спря обиколка по-късно и се възползва от колата на сигурността и се върна на първо място. Причината за появата на сейфти кар беше катастрофа на Фернандо Алонсо. Двукратният световен шампион беше ударен от Лиам Лоусън. Междувременно Верстапен получи 10-секундно наказание заради опасно освобождаване.

Норис в крайна сметка спечели спринта в Маями благодарение на появата на колата за сигурност. Втори остана Пиастри, следван от Хамилтън. Верстапен пресече четвърти старт-финалната линия, преди да се срине извън топ 10 заради наказанието. Така Албон зае четвъртата позиция, следван от Ръсел, Строл, Лоусън, Беърман, Цунода и Антонели. Очаква се да има промени в резултатите, след като някои пилоти са разследвани.