Формула 1 трябва да преразгледа изискванията за това с колко задвижващи системи да се кара в рамките на един сезон, убеден е Естебан Окон. Пилотът на Алпин бе един от многото състезатели, получили наказание по време на уикенда за Гран при на Италия, за смяна на компоненти в агрегатите. Според настоящите правила всеки състезател има право на 3 задвижващи системи за сезона. Слагането на допълнителни елементи води до наказания.
В крайна сметка на Монца се натрупаха толкова наказания, че след квалификацията единствено Шарл Льоклер бе сигурен откъде ще потегли. Окон написа в края на съботния ден: „Исках да напиша стартовата си позиция, но нямам идея. Някой знае ли?“
Wanted to post my starting position for tomorrow but I have no idea. Anybody know? 😅
Anyways, let’s go get those points 🎯 @AlpineF1Team pic.twitter.com/SzvkoNkF35
— Esteban Ocon (@OconEsteban) September 10, 2022
Пиер Гасли и Ред Бул публикуваха почти същото съобщение. Макс Верстапен и Фернандо Алонсо едновременно мислеха, че ще стартират от седма позиция. Валтери Ботас пък се класира 12-ти в квалификацията и с 15 места назад санкция се нареди… 15-ти. Същевременно Карлос Сайнц имаше две наказания, пращащи го „в дъното на решетка“. Юки Цунода бе с едно „в дъното на решетката“ и две други – за 10 и 3 места назад на грида.
Всичко това предизвика дискусия защо се налагат толкова санкции, които нямат реално изражение на пистата. По-назад от 20-то място на стартовата решетка няма как да се стартира, освен ако пилотът не тръгне от питлейна. Натрупването на наказания също е безсмислено. А изчисляването на позициите се превръща в сложна задача, за която дори на ФИА са необходими часове.
„Очевидно е, че никой производител не успява да произведе двигатели, които да изкарат толкова състезания. Искаме прекалено много. Има твърде много състезания“, посочи Окон
„Ние вече два пъти понасяме санкции, други са наказвани още повече. Но тук въпросът не е конкретно за нашия тим, а за всички. Според мен правилата за догодина трябва да бъдат ревизирани, за да се увеличи броят на задвижващи системи, които можем да използваме“, допълни французинът.
Календарът за сезон 2022 бе с 23 старта, които станаха 22 след отпадането на Гран при на Русия. За 2023 г. са планирани 24 състезания.