Мигел Оливейра отвори нова глава в своята моторспорт кариера. Португалецът напусна КТМ в края на сезон 2022 в MotoGP и премина в RNF Априлия. Така петкратният победител в кралския клас приключи дългогодишния си престой при австрийския производител.
Оливейра си присъедини към семейството на KTM още през 2015 г. 27-годишният състезател от Аламада стана вицешампион още в първия си сезон на екипа на Red Bull KTM Ajo. После той се прехвърли в клас Moto2 с отбора на Леопард Рейсинг. Въпреки големите очаквания, Оливейра се представи доста колебливо и дори не се знаеше дали ще остане в средния клас.
През 2017 г. Оливейра се върна в заводския отбор на KTM, само че в средния клас. Португалецът веднага се върна към победния път и финишира на трета позиция в крайното класиране. Следващата година Оливейра стана вицешампион в клас Moto2 с КТМ и единствено бе изпреварен от Франческо Баная.
През 2019 г. португалецът направи дългоочаквания си дебют в MotoGP с отбора на KTM Tech 3. Новобранската кампания на Оливейра бе доста трудна заради проблемите на мотора KTM RC16. 27-годишният състезател пропусна последните три старта от тогавашната кампания заради травма.
Сезон 2020 започна по-добре за Оливейра, който записа две завършвания в топ 10, но и 2 отпадания в първите 4 старта. Португалецът записа първата си победа в кралския клас на пистата Ред Бул Ринг след като изпревари в последния завой на трасето Джак Милър и Пол Еспаргаро. След това той спечели и финалната за съкратената кампания надпревара в Портимао. Така той стана първият португалец в историята на MotoGP, който триумфира пред родна публика.
Следващата година Оливейра премина в заводския отбор на КТМ и спечели състезанието в Каталуния. Също така той се качи на подиума в Италия и Германия. Въпреки това той отново нямаше добра последователност и финишира едва 14-ти в крайното класиране.
През изминалия сезон Оливейра отново бе доста бавен на суха писта, но показа страхотно темпо на мокро. Пилотът на КТМ спечели надпреварите в Индонезия и Тайланд, които се проведоха при дъждовни условия. Въпреки това от ръководството на КТМ решиха да не го задържат в заводския отбор. Австрийците са предложили на Оливейра да се върне в отбора на Tech3. Португалецът не се съгласи да бъде понижаван и реши да премине в отбора на RNF Априлия. Новият му съотборник е Раул Фернандес. Испанецът също напусна семейството на КТМ след разочароващ дебютен сезон в MotoGP с тима на Ерве Поншарел.
Оливейра определи престоя си в КТМ като успешен, но въпреки това призна, че не е постигнал резултатите, на които се е надявал.
„Мисля, че това бяха четири успешни години. Със сигурност нещата в КТМ не вървяха толкова гладко, колкото ми се иска. Със сигурност първите две кампании ми костваха няколко силни резултата“, сподели Оливейра.
„Но мисля, че прогресът определено е налице, откакто да използват различната спецификация на мотора, която дебютира през 2020 г. Честно казано си тръгвам с усещането, че не съм направил това, което исках по отношение на резултатите. Вероятно можех да прекарам повече време тук. Но в крайна сметка се надявам, че мога да продължа напред и да се върна на върха.“
Оливейра посочи коя е любимата му победа в клас MotoGP.
„Първата ми победа беше наистина страхотна. Същевременно двата ми успеха победи през тази година [в Индонезия и Тайланд] също бяха страхотни. Но първата победа е тази, която оказа най-голямо влияние върху мен.“
Португалецът е чувствал, че вече е било време да приеме ново предизвикателство и да отвори нова глава в кариерата си.
„Време беше да приема ново предизвикателство. Както съм казвал в миналото, много съм благодарен за възможностите, които KTM ми даде. Сега усещането е, че е настъпил моментът да се заема с друг проект и да отворя нова глава в кариерата си“, допълни Мигел Оливейра.
What a ride by our Portuguese man! 5th for @_moliveira88 in his final GP. 👏
OBRIGADO MIGUEL. We can’t thank you enough for everything you’ve done for us. 🧡#ValenciaGP 🏁 pic.twitter.com/yc0bGPmIKV
— Red Bull KTM Factory Racing (@KTM_Racing) November 6, 2022