Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Особеностите на белгийското трасе през погледа на завеждащия отдела за агрегати във...

Особеностите на белгийското трасе през погледа на завеждащия отдела за агрегати във Ферари

2283
0
Ферари, Спа, Спа-Франкоршамп, Гран при на Белгия
снимка: Ферари

Шефът на отдела за задвижващи системи във Ферари Енрико Гуалтиери разясни някои от особеностите на белгийската писта Спа-Франкоршамп. Този уикенд там ще се проведе седми кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2020 г. Гуалтиери обясни също така, че в Маранело са установили проблема, довел до отпадането на Шарл Льоклер в Испания.

„Спа-Франкоршамп без съмнение е една от най-красивите и сложи писти в календара – както за пилотите, така и за инженерите. Особено трудно е да се намери перфектен баланс за целите 7 километра“, обясни Гуалтиери

„Натоварването върху задвижващите системи е доста сериозно, тъй като над минута от обиколката се изкарва на пълна газ. Ето защо е важно да имаш достатъчно мощност – тя никога не е твърде много. От значение обаче е да разполагаш и с добра управляемост, особено в първия и последен завои. Съществено е и предаването на енергия през MGU-H, тоест цялостната ефективност на задвижващата система е важна.“

„Дори преди въвеждането на DRS изпреварванията бяха сравнително лесни на това трасе. Това, което наистина носи разлика обаче, е изборът на ниво на аеродинамично притискане. При ниско аеропритискане максималната скорост в края на правата Кемъл е много добра, но има риск да си навлечеш проблеми във втория сектор. Ако заложиш на средно до високо ниво на аеропритискане, ще вървиш добре в квалификацията, но в състезанието може да те изпреварят и да имаш грижи при задминаванията дори с DRS. Към всичко това се добавя непредвидимото време – може да е напълно различни в отделните секции на трасето, така че главоблъсканицата е пълна. Всъщност прогнозата за предстоящия уикенд наистина предполага, че метеорологичните условия допълнително ще усложнят нещата. В събота ще е повече сухо, но за неделя се предвижда дъжд при температури, които няма да надвишат далеч не летните 16 градуса.“

„През първата част от сезона видяхме, че битката в шампионата е разделена на две групи“

„От една страна са трима пилоти, които изглеждат недостижим. От другата има десетина състезатели, които са само на няколко десети едни от други. В Барселона платихме висока цена за липсата на издръжливост. Установихме проблема с електронния контрол, който причини отпадането на Шарл. Освен това оптимизирахме представянето си в квалификацията, заради което бяхме в трудна ситуация в състезанието. Наясно сме с настоящите си трудности и трябва да се съсредоточим върху подготовката си за уикенда. Основната цел е да направим така, че пилотите ни да извлекат максимума от SF1000. Всяка хилядна от секундата има значение, всяко решение може да донесе разлика.“