Състезателният директор на ФИА Майкъл Маси обясни защо Шарл Льоклер не е бил наказан за маневрата си срещу Люис Хамилтън на втория шикан по време на Гран при на Италия.
Пилотът на Ферари се защитаваше от атаките на британеца след първите спирания в бокса. На Роджия двамата бяха един до друг, като Льоклер бе заел вътрешната линия и при спирането се изтегли вдясно, за да блокира Хамилтън. Последният стъпи на бордюра и излезе извън трасето.
За инцидента Шарл получи предупреждение с черно-бял флаг от стюардите за опасна маневра. Според Тото Волф за действията си пилотът от Монако е можело да получи и наказание. А Хамилтън заяви, че в спорта има правила, които не са били приложени.
През миналата година именно на Монца за подобен инцидент с 5 секунди бе наказан Макс Верстапен при защитата си срещу Валтери Ботас. Маси обясни, че флагът е бил показан за неспортсменско поведение на Льоклер.
Липсата на контакт в случая на Льоклер и Хамилтън обаче прави инцидента различен от този между пилота на Ред Бул и финландеца. И затова сега няма наказание.
Маси напомни, че на Спа преди седмица именно за такова поведение Пиер Гасли също е получил предупреждение и черно-бял флаг. И в това отношение има постоянство.
Според него показването на този флаг ще бъде използвано и в бъдеще при такива по-дребни нарушения за предупреждение на пилотите. Но при следващо такова провинение, то ще бъде отнасяно до стюардите и може да бъдат налагани наказания.
Маси обясни и защо наказанията на Фетел и Строл за опасно връщане на пистата са били различни. Първият получи 10 секунди престой в бокса, докато вторият само преминаване през питлейна. Причината е, че при това на Себастиан се е стигнало до сблъсък с друг пилот (именно с този на Рейсинг Пойнт), докато при това на Ланс не е имало удар с друг болид.