Начало Избрани От Либърти признават, че доминацията на Верстапен е предизвикателство за спорта

От Либърти признават, че доминацията на Верстапен е предизвикателство за спорта

3317
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Либърти Медия коментира доминацията на Макс Верстапен от началото на сезона. Според CEO-то на компанията Грег Мафей, успехът на пилота на Ред Бул е предизвикателство за спорта. Американецът потвърди, че Либърти прави всичко възможно в опит да поддържа интереса на феновете към F1 на фона на липсата на борба в челото.

Верстапен се намира в изключителна форма от началото на годината. Нидерландецът спечели 12 от общо 14 старта. Миналата седмица Верстапен записа десета поредна победа. По този начин той счупи рекордна на Себастиан Фетел от 2013 г. Тогава германецът спечели девет поредни старта с автомобил на Ред Бул

Изключителните постижения на Ред Бул и Верстапен демонстрират изключителните умения и изпълнение както на пилота, така и на екипа. Но от друга страна, тази доминация създава една грижа за ръководството на спорта- Либърти Медия. Компанията се опасява от потенциалното въздействие на хегемонията на Верстапен и Ред Бул върху цялостната привлекателност на спорта.

Съвсем логично, феновете на нидерландеца се радват на неговия успех, както и на този на „Червените бикове“. Но в същото време има много повече хора, които не подкрепят случващото се в момента. Те могат да сметнат, че предсказуемостта на F1 в момента води до намаляване на вълнението и интригата. Това на свой ред пък води до по-малък зрителски интерес към спорта.

Според Мафей, президентът на F1 Стефано Доменикали се опитва да се съсредоточи върху факта, че Верстапен пише история, тъй като удължава рекордната си серия. Американецът е категоричен, че това само по себе си си струва да се наблюдава.

„В средата на колоната е доста интересно. Можем да покажем статистически, че има повече изпреварвания, отколкото когато и да било“, сподели Мафей.

„Очевидно най-голямото предизвикателство е, че Макс Верстапен изживява невероятна и рекордна година. Стефано Доменикали с право се опитва да направи рязък завой и да каже: „Елате да гледате това историческо събитие. Никога не сте виждали подобен успех, не искате да го пропуснете. Ще видим дали това ще се получи в крайна сметка.“

Мафей се пошегува с печално известните събития в пързалянето с кънки на лед през 1994 г. Тогава Тоня Хардинг беше обвинена в участие в нападение срещу съперничката си Нанси Кериган, целящо да провали шансовете на последната в първенството на САЩ, а оттам и на Олимпийските игри

„Реалността е, че имаме много привлекателен конкурентен продукт, освен факта, че Макс е толкова бърз. Освен да му счупим крака като на Тоня Хардинг, не съм сигурен какво можем да направим по въпроса“, каза Мафей.

„Верстапен е феномен. Той управлява най-бързия автомобил в F1 и го прави много добре. Ако погледнете линиите, по които се движи, колко агресивни са тези линии и колко добре успява да се ориентира в тях. Това е наистина зашеметяващо. Ето защо можете да видите статистически защо той е по-бърз от всички останали.“

CEO-то на Либърти заяви, че телевизионната аудитория не е единственото мерило за интереса към F1.

„Трябва да се разгледа цялостният интерес към спорта. Зрителите са малко затруднени. Имахме много успехи тази година. Смятам, че три от четирите най-добри състезания в САЩ бяха най-посетените по отношение на зрителската аудитория. Същевременно средната ни зрителска аудитория е нараснала на годишна база“, обясни Мафей.

„Въпреки това може да има конкретни обстоятелства. Например миналата година стартът в Маями беше без конкуренция, докато сега се изправи срещу мач на Маями Хийт в плейофите на НБА. Тези конкретни обстоятелства могат да повлияят на гледаемостта на състезанието.“

„Нека да вземем съвкупността от интерес, измерен чрез ръст, не само в линейната телевизия. Трябва да видите колко сме последователите си в увеличили Инстаграм, както и гледанията в YouTube и TikTok. Размерът на интереса към спорта е много по-голям от когато и да било. Затова съм убеден, че търсенето е много голямо“, завърши главният изпълнителен директор на Либърти Медия.