Оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин изказа мнението си относно инцидента между Люис Хамилтън и Джордж Ръсел в Катар. Британският инженер заяви, че случилото се на първи завой е било „грешка.“
Хамилтън и Ръсел се удариха на старта на Гран при на Катар. Седемкратният световен шампион потегли по-добре благодарение на меките гуми, които бяха поставени на неговия автомобил. В същото време неговият сънародник и съотборник нямаше толкова добра стартова реакция заради факта, че потегли с гуми медиум.
Хамилтън реши да се премести в по-вътрешната страна на завоя и се докосна с предното крило на Ръсел. После седемкратният световен шампион се завъртая и в крайна сметка приключи надпреварата в чакъла. Същевременно Ръсел мина през бокса за смяна на гуми и нос. В крайна сметка младият британец успя да навакса част от загубеното и финишира четвърти. По-важен обаче бе факта, че Ръсел завърши пред единствения представител на Ферари в Катар Шарл Льоклер
Според Шовлин, причината за сблъсъка е била свързана с принудителния избор на гуми от страна на Хамилтън.
„В сравнение с всички пилоти на стартовата решетка, Люис разполагаше с най-ограничените възможности по отношение на състезателните си гуми и по-специално на средната смес“, сподели Шовлин в клип на тима на Мерцедес.
„Това отчасти се дължеше на обиколките, които направихме в петък сутринта и преди да разберем, че може да имаме проблем с гумите. Средно твърдите гуми, с които той щеше да кара, се износваха прекалено бързо. Всъщност тази смес беше много подобна на меката“, продължи оперативният директор на Мерцедес. „Като се има предвид, че Джордж стартира силно с меките гуми в спринта, а и те се представяха много добре при рестартите зад кола за сигурност, избрахме Люис да стартира с меки гуми заради по-доброто сцепление във външната страна на трасето. Затова е малко вероятно да има и недостатъци по отношение на сцеплението.“
Шовлин изтъкна, че Хамилтън и Ръсел са знаели за вероятността първият да се наслади на силен старт след изгасването на светофарите. Той добави, че този сценарий е бил обсъждан в неделя сутринта.
„В неделя сутринта обсъдихме избора на гуми за старта и с двамата пилоти. Винаги е имало шанс Люис да стартира по-добре с меките гуми и да изпревари Джордж преди завой №1.“
„Това е нещо, което винаги се е обмисляло. Хамилтън и Ръсел знаеха, че са с различни стратегии. Беше важно да не губят време в борбите помежду си. Разбира се, ние не налагахме отборни заповеди в състезанието по обясними причини. В крайна сметка това, което се случи на завой №1, беше грешка“, завърши оперативният директор на Мерцедес.
Хамилтън пое вината за инцидента и се извини на своя съотборник. Ръсел на свой ред каза, че не се сърди заради случилото се и приема извиненията на Люис.
„Определено оценявам извинението му. Както казах по радиото, при такъв инцидент става дума за двама души. С Люис изпитваме огромно уважение един към друг. Гарантирам, че случилото се не е умишлено“, каза Ръсел.
#F1 – @GeorgeRussell63, @LewisHamilton and their new Silver Arrow.🩶 #WorldsFastestFamily #WeLivePerformance #MercedesAMGF1 #SOAMG #AMGGT pic.twitter.com/Z10FutBnLE
— Mercedes-AMG Motorsport (@amgmotorsport) October 12, 2023